Sinus Kronik.Lelaki Ini Hidup Tanpa Bola Mata

Sinus Kronik.Lelaki Ini Hidup Tanpa Bola Mata

Loading...

Kehilangan satu bola mata, tidak membuat Billy Owen putus asa dan meratapi nasib. Ia justru tampil sebagai aktror Zombie, penceramah, serta pelawak. 


 Lelaki 40 tahun itu sering memasukkan jari tangannya melalui mulut dan keluar melalui lingkaran bola mata.

Owen kehilangan bola matanya pada bulan Februari 2009. Bapak satu anak itu mengalami sinus kronik.Namun, apabila diperiksa di hospital doktor menggatakan dirinya terkena kanser.
"Saya sering sakit kepala dan mengalami kesukaran bernafas di hidung bahagian sebelah kanan," ceritanya, seperti yang dipetik Huffington Post.
Menurut doktor, Owen menderita karsinoma, suatu bentuk rangkaian kanser yang menjejaskan rongga hidung.Pesakit karsinoma hanya mempunyai peluang untuk hidup hanya 10 peratus.
"Sebahagian besar pesakit kanser ditahap awal akan sembuh selepas pembedahan. Tetapi, kanser dalam badan saya telah tersebar begitu luas di bahagian wajah, sehingga mereka terpaksa membuang sebahagian wajah saya, "ujar bapa satu anak itu.
Sembuh dari karsinoma meninggalkan jejak dalam kehidupan Owen dan keluarganya. Ia bagaikan seorang Zombie dengan satu mata kiri

Catat Ulasan

0 Ulasan