Payudaranya beralih ke perut

Payudaranya beralih ke perut

Loading...
Beijing: Seorang wanita kelmarin mendedahkan rasa terkejut dan marahnya selepas mendapati implan payudaranya beralih ke belakang badan dan perutnya.
Tian Hui, 39, menjalani pembedahan plastik untuk membesarkan payudaranya pada 2002.
Dia mengharapkan pembedahan itu akan meningkatkan keyakinannya selepas mengetahui suaminya, Chiu, 41, berlaku curang dan menjalinkan hubungan dengan wanita lebih muda.

Tetapi, 10 tahun selepas pembedahanan, implannya mula beralih.
IAN terkejut mendapati implan payudaranya di belakang dan perut.

Meskipun dia berusaha menolaknya semula ke tempat sepatutnya, ia masih bergerak jauh dari payudaranya.
Tian berkata, keyakinannya musnah selepas suaminya bermain kayu tiga dan dia menjalani pembedahan itu dengan harapan untuk mendapatkan semula kasih sayang suaminya.

“Saya sangka rumah tangga kami bahagia sehinggalah saya mengetahui dia menjalinkan hubungan dengan wanita yang enam tahun lebih muda daripada saya,” katanya.

Pasangan yang berasal dari Guangzhou di wilayah Guangdong itu sudah mendirikan rumah tangga selama lapan tahun, membuka sebuah restoran dan membina perniagaan bersama sehingga mereka kaya. 

Selepas kecurangan suaminya terbongkar, mereka memutuskan untuk kekal semata-mata kerana keluarga. Tetapi, dia tetap merasakan tidak lagi menawan dan mengambil keputusan melakukan pembedahan plastik.

“Saya menghubungi seorang pakar bedah plastik berhampiran kediaman kami dan mengatur untuk membesarkan payudara saya. 

“Saya terkejut apabila bangun selepas beberapa tahun kemudian melihat implan itu beralih ke tempat lain. 

“Saya sungguh malu dan cuba mengalihkannya semula ke tempat asal. Tetapi, setiap kali bangun pagi, implan itu semakin jauh dari tempat sehari sebelumnya.

“Suatu hari apabila bangun saya mendapati satu implan itu berada di belakang dan satu lagi di perut. Saya menyedari saya perlu melakukan sesuatu.

“Saya bimbang sungguh mengenai kerosakan yang berlaku pada tubuh saya. Sebenarnya, ia sungguh menyakitkan,” 

Dia menjalani satu lagi pembedahan untuk membuang implan berkenaan dan meletakkan yang baru beberapa minggu lalu.

Doktor di Hospital Polis Guandong, Liang Hao, berkata, implan yang disuntik pada payudara Tian sebelum ini ialah gel polyacrylamide hydrophilic.

“Ia bahan berbahaya dan boleh merosakkan dalaman tubuh, menyebabkan barah serta menjejaskan buah pinggang,” kata Hao.

Penggunaan bahan itu diharamkan di China sejak 2006. 

Bagaimanapun, kesan peralihan payudaranya menyebabkan rumah tangganya lebih teruk.

“Suami saya sungguh kecewa dan menyebabkan hubungan kami lebih renggang,” kata Tian.- Agensi

Catat Ulasan

0 Ulasan