Header Ads

Kemain Lagi Bila Najib Dan Obama Brselfie

loading...
Sekali sekala takpe juga. Aku rasa di zaman media sosial bermaharajalela neh tiada sesiapa pun yang tak pernah selfie. Mungkin semua ataupun hampir semua orang pernah tetapi tidak la sampai asyik2 selfie aje memanjang. Yang tu memang kategori kemaruk berselfie la jawabnya.

Selfie Dikait Dengan Penyakit Mental - Kata Saintis
Ada dua punca utama yang menyebabkan orang kerap berselfie ikut kajian.

1. Lack of confidence.

Dia rasa hanya dengan selfie dia boleh dapat puji pujian atas wajah dia. Baik lelaki atau perempuan.

2. Attention seeker / desperately looking for compliment.

Dia cantik dan hensem. Tetapi mencari perhatian dan populariti (like, komen) sebab kekurangan kasih sayang.

Kebiasaan orang yang normal akan selfie pada kadar biasa2 je. Dan selfie dorang pula tidak keterlaluan. Apa pun sebelum seseorang tu jadi ketagih selfie dia akan melalui satu proses yang disebut selfie sesaja.

Baru2 neh rakyat Malaysia memerhatikan perangai Najib Razak sangat suka kepada selfie. Aku rasa biarlah. Bukan dia sorang je gemar berselfie. Ramai lagi di luar sana pun suka berselfie. Janji tak kacau orang sudahla.

Cuma sekarang neh rakyat juga semacam pelik dengan tingkah laku Najib yang seolah2 macam kemaruk berselfie. Yang terbaru dia berselfie dengan Obama. Ketagih berselfie satu hal. Tetapi dalam pada sibuk berselfie tu sempat pula mama Rosmah enterframe kat belakang. Seram ke tak seram korang rasa?

Gambar Obama pegang HP kamera untuk berselfie dengan Najib. Mama di belakang dok perati je tue ;


Hasil akhir selfie mereka berdua. Pemimpin2 tertinggi dari dua buah negara yang berbeza. USA and Malaysia.


Kemain lagi Najib. Asyik tersebar gambar2 Najib berselfie je semenjak dua menjak neh yer. Macam kemaruk ketagih selfie je aku tengok. Entahla.

Hehe.

Aku sebagai rakyat Malaysia yang prihatin amatla berharap jika Najib sudi2 luangkan masa untuk baca laporan berita kat bawah neh ;




Rujukan : sini 

Aku harap Najib jangan take lightly dengan sindrome selfie-yish neh walaupun dia jenis pemimpin yang terbukti selfish yang selfie. Cegah la sebelum parah okay. Ikhlas dari rakyat marhaen.

-tko 



kelab greenboc
Loading...

1 ulasan:

  1. suka ati dia la nak berselfie atau tak..dia punya handphone,bukan korang yang punya.

    BalasPadam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.