Mengintai Bagaimana Kasut Cantik Yang Anda Pakai Dibuat..Meh Lihat!!

Mengintai Bagaimana Kasut Cantik Yang Anda Pakai Dibuat..Meh Lihat!!

Loading...
Butik kasut mewah buatan India iaitu Catwalk mungkin merupakan jenama yang tidak asing bagi mereka gemar membeli dan mengumpul kasut-kasut buatan tangan di seluruh dunia..

Namun, apa yang tidak kita ketahui, keadaan dan kehidupan daif para pekerja yang membuat kasut mewah untuk dipakai oleh golongan kaya tidak diberi perhatian oleh pihak majikan mereka.

Keadaan kedai dan kiosk yang menjual barangan mewah seperti Catwalk mungkin ramai yang menganggap butik ini menggunakan tenaga pakar dan bayaran yang lumayan bagi pekerja yang menghasilkan kasut ini, namun sebaliknya..

Penyelidikan dan siasatan yang dilakukan telah mendedahkan keadaan daif dan teruk pekerja Catwalk. Jentera yang hanya digunakan bagi menghasilkan kasut mewah keluaran butik tersebut ialah mesin jahit, manakala proses yang lainnya hanyalah dengan menggunakan tenaga manual, iaitu kerja tangan. Para pekerja berkenaan telah dipaksa bekerja lebih masa, kekurangan makanan dan telah diperlakukan seperti seekor lembu.

Perbezaan mengenai keadaan butik yang cantik dan keadaan kilang membuat kasut tersebut amat mengejutkan semua pihak.

Produk daripada syarikat berkenaan telah memberi keuntungan yang besar dengan cara memperhambakan pekerja. Kaedah ini perlu diharamkan dan pemilik syarikat perlu dihukum.







haaaa...dah siap pun kasut cantik korang

Catat Ulasan

3 Ulasan

jerit kat sini