Lukisan Seram Waktu Malam


Lukisan biasanya kerap menghiasi rumah atau bilik kita. Mulai dari lukisan pemandangan, lukisan haiwan lucu hingga lukisan bersosok manusia. Selama ini lukisan Monalisa terkenal kerana kemisteriusannya. Tidak hanya Monalisa, ada banyak lukisan lain yang menyimpan misteri, salah satunya lukisan ini.



Lukisan bergambar bocah laki-laki sedang menangis ini dinamakan Crying Boy. Lukisan yang kelihatan suram ini ternyata menyeramkan dan menyimpan kutukan lho! Legenda mengenai kutukan pada lukisan Crying Boy ini bermula pada tahun 1988, ketika sebuah rumah meletup dan terbakar di Heswall, Inggeris.

Lukisan satu ini dihasilkan secara besar-besaran dan banyak dibeli oleh keluarga-keluarga yang kemudian memasang lukisan ini di rumah mereka. Lukisan ini diketahui merupakan karya seorang seniman Sepanyol bernama Franchot Seville, seperti dilansir oleh Scary For Kids. Lukisan yang menggambarkan kanak-kanak sedang menangis ini terus 'rolling terornya.'


Tak lama kemudian di Bradford terjadi kebakaran lagi, dan lukisan ini dijumpai dalam rumah, masih tidak rosak sedikit pun. Kepala bomba di Yorkshire pada akhirnya mengamati kejanggalan yang berlaku berkaitan rumah yang terbakar dan lukisan anak menangis tersebut. Ada banyak kes rumah yang terbakar dan di dalamnya terdapat lukisan tersebut.

Rentetan kejadian-kejadian aneh dan menyeramkan ini membuat banyak orang beranggapan bahawa ada sesuatu yang jahat dalam lukisan tersebut yang menyebabkan kebakaran. Mereka percaya bahawa lukisan tersebut membawa kutukan. Orang-orang kemudian bertanya-tanya tentang siapa sebenarnya sosok bocah laki-laki dalam lukisan ini. Sang Lukisan, Seville mengatakan bahawa kanak-kanak ini adalah kanak-kanak yang ditemuinya di suatu tempat.

Anak itu bernama Don Bonillo, dan dia diketahui lari dari rumah setelah melihat orang tuanya meninggal dalam kebakaran. Anak itu kabur dari rumah kerana setiap kali rumah yang ditinggalinya selalu terbakar. Tak ada yang tahu asal api tersebut hingga mereka kaku anak tersebut Diablo. Selepas melukis anak ini, Seville menjadi kaya namun studio tempatnya melukis terbakar habis.

Setelah banyak rumah terbakar, orang-orang yang mempunyai lukisan ini ketakutan dan memutuskan untuk membakar lukisan ini sebelum terjadi sesuatu yang buruk. 


Ulasan

  1. Hanya sebuah lukisan...xlebih dari itu.

    BalasPadam
  2. wah serem kak tie..tengok gambar aje pun terasa...trajam betul renungan dia...

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!