Roh Syafika Beri nama Pembunuhnya Pada Bapanya

Roh Syafika Beri nama Pembunuhnya Pada Bapanya

Loading...
Gagal rogol Syafika punca tiga beradik dibunuh - Misteri kematian tiga adik beradik pada 29 November tahun lalu kini terjawab selepas pihak polis menemui petunjuk baru yang menunjukkan bahawa tiga saudra perempuan itu telah dibawa ke sebuah rumah kosong di Kampung Gelam oleh dua remaja lelaki.

Difahamkan, salah seorang daripada mereka cuba untuk merogol Norsyafika Nadia namun gagal. Ketiga-tiga adik beradik itu kemudiannya dibawa ke sawah padi di mana dia cuba sekali lagi merogol Norsyafika Nadia. Apabila mangsa cuba melarikan diri, beliau dibunuh.

Nur Izzati Husna dan Puteri Nurul Akma kemudiannya ditolak ke terusan dan dibiarkan lemas setelah melihat kakak mereka itu meninggal dunia.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah Komisioner Mohd Nashir Ya berkata kedua-dua suspek kini ditahan reman selama tujuh hari.

"Mereka ditahan di rumah-rumah mereka berikutan maklumat awam. Kedua-dua suspek yang menganggur."

Bapa perempuan Rusdi Rani, 39, mendakwa bahawa Norsyafika Nadia muncul kepadanya dalam mimpi pada malam Selasa, dengan muka yang bercahaya, dan memberikan dia nama orang yang telah membunuhnya.

"Beliau berkata bahawa jika saya mahu menyelesaikan kes itu dengan cepat, saya perlu menangkap orang yang ia lakukan kepada beliau. Dia kemudian menyebut nama pembuuhnya."

Rusdi berkata, walaupun ia agak sukar dipercayai, beliau terus membuat laporan di Balai Polis Alor Setar pada hari berikutnya berdasarkan kepada maklumat yang diberi dalam mimpi beliau.

Bagaimanapun, beliau enggan menyatakan sama ada nama yang disebut adalah di antara suspek yang ditangkap.

Beliau berkata sejak kematian anak-anak perempuannya, dia telah melakukan solat hajat setiap malam memohon petunjuk Allah untuk menyelesaikan misteri tersebut.

"Saya tidak tahu kedua-dua kanak-kanak remaja telah ditahan tetapi saya tidak akan memaafkan orang yang membunuh anak-anak perempuan saya."

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini