Foto Suspek Utama Pembunuh Adik Nursyafikah

Foto Suspek Utama Pembunuh Adik Nursyafikah

Loading...

Luluh hati nenek

Dungun: “Sebagaimana zalimnya cucu saya dibunuh, saya mahu orang yang melakukannya menerima hukuman setimpal,” kata Semek Hitam, 58, nenek kanak-kanak perempuan berusia dua tahun yang dipercayai dibunuh sebelum mayatnya ditemui dalam sebuah rumah kosong di Taman Permint Paka Fasa Dua, Paka dekat sini, kelmarin.
Lebih membuatkannya pilu, Semek berkata, dia menjaga cucu sulungnya yang dikenali sebagai Nursyafiqah itu sejak mangsa dilahirkan di rumahnya di Kampung Tebing Tembah, di sini. 
JENAZAH Nursyafiqah dibawa untuk dikebumikan, semalam.

Semek berkata, dia hanya mengetahui mengenai kematian cucunya menerusi televisyen malam kelmarin sebelum disahkan seorang ahli keluarganya.

Foto suspek utama teman lelaki ibu adik Nursyafika ketika ditahan reman semalam.Semoga mendapat hukuman yang setimpal



Grafik di muka depan BH hari ini.


Kuala Terengganu: Polis menahan ibu kanak-kanak berusia dua tahun yang ditemui mati dibunuh dalam sebuah rumah kosong di Dungun petang kelmarin selepas mengaku membuat laporan palsu kehilangan anaknya.

Pekerja kedai makan berusia 27 tahun itu ditahan jam 10.30 malam kelmarin, kira-kira tujuh jam selepas mayat Nursyafiqah Abdullah ditemui pada jam 3.30 petang.

Mengaku dipaksa

Dia ditahan selepas mengaku dipaksa oleh teman lelakinya supaya membuat laporan kehilangan Nursyafiqah pada Sabtu lalu ketika disoal siasat di Ibu Pejabat Polis Daerah Dungun berhubung penemuan mayat anaknya.


Mayat mangsa dengan kesan lebam di tubuhnya, ditemui memakai baju petak biru tanpa seluar oleh pengawal keselamatan dalam tandas sebuah rumah yang belum dihuni di Taman Permint, di Seberang Paka, Dungun.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner K Manoharan, berkata polis juga menahan teman lelaki ibu berkenaan berusia 25 tahun yang juga suspek utama pada jam 1.30 petang kelmarin, iaitu dua jam sebelum penemuan mayat mangsa.
Dia ditahan dalam keadaan khayal pengaruh dadah di tempat awam di Kuala Paka. Dua rakan mereka, masing-masing berusia 25 tahun pula ditahan antara jam 10.30 malam hingga 1.30 pagi kelmarin.

Semua suspek direman tujuh hari bermula semalam untuk disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Terima laporan kehilangan

Manoharan berkata, sebelum penemuan mayat, Balai Polis Paka menerima laporan ibu mangsa pada Sabtu lalu mengenai kehilangan anaknya, yang didakwa diculik seorang lelaki dikenali ketika kanak-kanak itu ditinggalkan dalam kereta MyVi di hadapan sebuah restoran di Kuala Paka.

“Ibu mangsa mendakwa anaknya hilang ketika ditinggalkan sekejap ketika dia berjumpa teman lelakinya. Susulan itu, polis menjalankan siasatan dan mula mengesan suspek utama sehinggalah ditahan. Berikutan keadaannya yang khayal, polis tidak dapat menjalankan siasatan sehinggalah menerima laporan mengenai penemuan mayat.

“Bagaimanapun, selepas ibu mangsa dibawa ke balai untuk disoal siasat, dia mengaku dipaksa oleh lelaki itu membuat laporan polis,” katanya dan menambah polis turut menahan kereta yang digunakan suspek untuk membawa mangsa.

Manoharan juga berkata, hasil siasatan mendapati lelaki itu adalah orang terakhir bersama mangsa selepas dia membawa kanak-kanak itu dengan keizinan ibunya pada jam 11 pagi Jumaat lalu.

“Ibu mangsa hanya mengetahui anaknya hilang selepas dia bertemu teman lelakinya pada malam Jumaat lalu dan memaklumkan tidak tahu di mana kanak-kanak itu berada. Perkara ini dimaklumkan kepada polis selepas kita memanggilnya untuk disoal siasat,” katanya.

Pemeriksaan juga mendapati tiga suspek lelaki itu positif dadah dan dikenali sebagai penagih serta pengedar dadah kecil-kecilan.

Catat Ulasan

4 Ulasan

jerit kat sini