Benarkah Punca Nurul Izzah Tuntut Cerai Kerana Isu Murtad?

Benarkah Punca Nurul Izzah Tuntut Cerai Kerana Isu Murtad?

Loading...
Kecoh Kononnya Nurul Izzah Tuntut Cerai


Gambar fail Nurul Izzah (kanan) dan suaminya Raja Ahmad Shahrir Iskandar yang berkahwin pada 2003.
PETALING JAYA: Ruang siber digemparkan dengan khabar angin mengenai rumah tangga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar yang dikatakan menuntut cerai daripada suaminya.
Nurul Izzah dikatakan membuat permohonan cerai secara fasakh menerusi satu tuntutan di sebuah mahkamah syariah pada akhir Disember tahun lalu.
Suami beliau, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim, dipercayai telah menerima tuntutan itu pada 16 Januari lalu dan memohon penangguhan selama dua minggu bagi membolehkan beliau menyediakan kesnya.
Nurul Izzah dan Raja Ahamd Shahrir Iskandar tidak dapat dihubungi bagi mendapatkan komen berhubung dakwaan berkenaan.
Usaha pihak The Star Online mendapatkan pengesahan wanita itu kira-kira pukul 11.40 pagi Khamis tidak berjaya apabila panggilan telefon yang dibuat ke atasnya terputus selepas dua kali berbunyi.
Nurul Izzah, 33, dan Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim, 35, berkahwin pada 9 Mei 2003.
Majlis perkahwinan pasangan itu diadakan di kediaman bapa Nurul Izzah iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim di Bukit Bandaraya, dekat sini.
Mereka dikurniakan seorang anak perempuan berusia tujuh tahun dan seorang anak lelaki yang berusia empat tahun.
MStar
Kenapa pula dikatakan tuntutan cerai Nurul Izzah dikaitkan dengan isu murtad?

“Hak kebebasan memilih agama sepatutnya tidak terhad kepada non-muslim tetapi juga kepada orang melayu yang beragama Islam”

Inilah kenyataan yang mampu menyemarakkan api kemarahan dan ketidakpuasan hati seluruh umat Islam yang diungkapkan oleh Izzah plural baru-baru ini ketika menjadi ahli panel forum “Islamic State: Which Version; Who’s Responsibility?” anjuran Gereja Full Gospel Tabernacle di Subang. Lazer betul mulut si Izzah ni ye.

Selain Izzah plural, panelis lain yang turut dijemput adalah peguam dan aktivis hak asasi manusia, Malik Imtiaz, Ahli Parlimen PAS Parit Buntar ,Mujahid Yusof Rawa Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian, Ketua Pengajian Melayu Universiti Nasional Singapura, Dr. Syed Farid Alatas, Penganjur BERSIH, Dr. Wong Chin Huat dan aktivis Kristian, Datuk Kenny Ng. Apa yang menyedihkan Cik Yah ialah Mujahid Yusof Rawa seorang ahli PAS yang kononnya memperjuangkan Islam mempertahankan Izzah plural ni.

Selain itu, macam biasalah pelakon airmata terhebat, Datin Seri Wan Azizah memulakan lakonan watak sedih seorang ibu yang kasihankan anaknya, Nurul Izzah yang berhadapan dengan serangan berbagai pihak akibat mengeluarkan kenyataan yang ‘politically incorrect’ bagi partinya, berkenaan kebebasan beragama bagi Umat Islam.

Wan Azizah menyalahkan media kononnya memutarbelitkan kenyataan anaknya dan kononnya ia adalah serangan politik dari pihak lawan sebagaimana yang dialami oleh suaminya ketika dituduh meliwat dan terlibat dalam pluralisme dan liberalisme. Si ayah pula (Anwar Ibrahim) pun turut sama-sama menjayakan drama tragis ni. Anwar beria-ia mempertahankan anak kesayangannya.
Baca seterusnya disini



p/s  admin tidak bertanggungjawab diatas komen-komen yang dihantar oleh pembaca

    Catat Ulasan

    4 Ulasan

    1. Teruskanlah lagi sebarkan fitnah. Tahniah :)

      BalasPadam
      Balasan
      1. yeah banyak ilmu fitnah yg aq tekah pelajari dr blog ini :)

        Padam
      2. amende ah korang ni..,dah baca abis??dah baca sumber dari mana??nak komen ala2 bodoh pun agak2 ah

        Padam

    jerit kat sini