Header Ads

Cerita Disebalik Pelajar Tahfiz Bunuh Diri

loading...

Disebalik kisah Pelajar Tahfiz bunuh diri....

Laporan forensik sahkn pelajar Tahfiz Kok Lanas dibunuh.
Bedah siasat di HRPZ II KB mendapati ada kesan tikaman di perut dan pelajar tersebut baru meninggal 72 jam lalu.

Portmortem baru siap semalam....

Arwah (W.Ahmad Faris) ting. 4 asalnya bersekolah di MTSAM Nipah ting 1-3. 

Tingkat 4 baru pindah MTSNA K.Lanas. 

2 org anak saya mengenali arwah. Anak pertama agak rapat dgn dia. 

Arwah seorang pengawas asrama, pelajar yg baik, handsome & anak sya tak percaya arwah bunuh diri.

 Hr. Isnin (9 Dis.) mrk main bola sama2. Kemungkinan besar arwah meninggal hri Selasa (10 Dis.) 

Hri Selasa tu mula cuti & ramai ibu bapa menjemput anak2 masing2. Sya pun ambik anak2 hri selasa petang. 

Ibu kpd arwah adalah jururawat berpengalaman 20 thn. Beliau ckp kalau bunuh diri lidah akan terjulur keluar. 

Tpi dlm kes ni lidah tidak keluar. Arwah mungkin dibunuh & digantung dlm bilik air. 

Isteri sya pun dah bercakap dgn warden asrama, tak perlu buat andaian yg blh aibkan arwah & keluarga.

 Apatah lgi ia melibatkan sekolah tahfiz yg dipandang tinggi oleh masyarakat. 

Biar polis menjalankan siasatan. Bersama kita doa agar Allah tunjukkan kebenaran & roh arwah ditempatkan bersama roh mereka yg dikasihi Allah. 

Al-Fatihah....


Nampaknya dah macam-macam spekulasi timbul berikutan penemuan mayat pelajar Tingkatan 4 Sekolah Maahad Tahfiz Sains Nurul Aman Kok Lanas, Wan Ahmad Faris Wan Abdul Rahman di tandas sekolah tersebut kelmarin.

Terbaru ada yang mendakwa keputusan bedah siasat mengesahkan memang Wan Ahmad Faris sebenarnya telah dibunuh terlebih dahulu!

 -berikut adalah penerangan dari ahli keluarga rakan mangsa..

Sebenarnya memang ada kecenderungan seseorang pembunuh yang akan cuba menutup perbuatannya dengan menggantung mangsanya, ini bagi mengaburi perbuatan tersebut dari pihak berkuasa…seolah-olah mangsa membunuh dirinya sendiri.
Dalam rekod jenayah negara, kes seperti itu pernah dikesan dalam siasatan pembunuhan kejam seorang wanita di Pulau Pinang oleh teman lelakinya.
Apapun kita tunggu laporan penuh daripada pihak polis.
Ini penting untuk mengelakkan kes ini daripada terus menjadi bualan dan spekulasi dari orang ramai.

Baca entry sepenuhnya di SINI;
Loading...

11 ulasan:

  1. Muz dah agak dah. Kalau nak bunuh diri knp nak tanggal sluar plk. Ni msti sebab nak aibkan. Tu yg terlintas di fikiran la. Harap dpt diselesaikan kes ni scpt mngkin...

    BalasPadam
  2. Kesiannyaaa. Huhu. Semoga keluarga mangsa tabah dgn dugaan. Kok lanas ni dekat jea dgn kg nina. Huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. pastinya tragedi ini mengundang orang ramai kat tmpat kejadian kan

      Padam
  3. Terlalu sedih nk bca kisah ni. Saya percaya anak ni dibunuh. Moga Allah berkati ruhnya dan ibu bapa nya tabah.

    BalasPadam
  4. Terlalu sedih nk bca kisah ni. Saya percaya anak ni dibunuh. Moga Allah berkati ruhnya dan ibu bapa nya tabah.

    BalasPadam
  5. Moga kes ini dapat segera diselesaikan dan keadilan dapat diberi kepada keluarganya. Kepada aruah - alfatihah.

    BalasPadam
  6. Kebenarannya pasti akan terurai nanti.. inshaAllah.. Semoga rohnya aman disana.. Alfatihah.

    BalasPadam
  7. Lama dulu ada satu kes saorang inspektor yg bunuh GFnya di PP...kemudian gantung mayat mangsa kat atas palang..Tapi Polis cekap dan dapat selesaikan kes...Mayat jatuh selepas digantung tali pada paku yg terlekat di palang berkenaan...Siasatn menunjukkn mangsa mati lebih dulu sebelum digantung mengesahkan bukan kes bunuh diri...

    BalasPadam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.