Header Ads

Cerita Seram Mereka Tentang Pemandu Bas Sebelum Terjunam

loading...
Mangsa yang selamat kemalangan bas di Genting Highland, mendedahkan cerita seram sebelum bas yang mereka tumpangi terjun ke jurang sedalam 60 meter dan menyebabkan kematian  37 penumpangnya. 

 Penumpang yang selamat mengatakan, pemandu bas nahas itu, Lim Kok Ho, memandu dalam keadaan marah sebelum terjadi tragedi pada pukul 14.20 tengah hari waktu tempatan, Rabu 21 Ogos yang lalu. 

"Nampaknya dia ingin membunuh kami. Dia tidak berusaha menghindarkan bus sebelum terjun ke jurang," kata seorang penumpang yang selamat, Tan Ming Shing, seperti dikutip The Star , Jumat (23/8/2013). 

Menurut Tan, pemandu yang juga maut dalam insiden itu malah pemandu memacu laju bus meski tahu jalanan sedang menurun dan breknyanya tidak berfungsi. 

"Beberapa minit selepas perjalanan menuruni bukit, bus melanggar tiang," katanya. "Beberapa ratus meter kemudian, pemandu tiba-tiba melencong dan ini menyebabkan sebuah Honda City hampir melanggar kami," kata Tan yang dirawat di Hospital Kuala Lumpur itu.


SEBUAH kren seberat 200 tan digunakan untuk mengangkat bangkai bas yang terjunam ke dalam gaung di Genting Highlands semalam.

 
 Setelah itulah pemandu bas dan Honda City menghentikan kereta masing-masing. Mereka kemudian terlibat dalam pertengkaran dengan saling berteriak sambil menunjukkan gerakan-gerakan yang menunjukkan kemarahan. 

 Tan juga berkata, pemandu bas sempat menyebut brek tidak berfungsi. Namun tidak mengizinkan semua orang untuk turun dari bus. 

"Semuanya berlaku secara tiba-tiba. Dia melencong lagi dan banyak di antara kami yang berteriak ketakutan. Dan bus jatuh ke jurang," tutur Tan. 

 Penumpang lainnya, Rwaanok Arefin (14) mengatakan pemandu bas mulai mengamuk setelah bertemu dengan pemandu Honda City itu. 

"Beberapa penumpang memarahinya dan meminta supaya memperlahankan bas," kata warga Kanada yang dirawat di Hospital Selayang itu.

 'Itu hanya membuat pemandu lebih marah dan membuatnya mempercepatkan lagi kelajuan bus. Kemudian pemandu mula hilang kawalan dan bus terjunam kedalam jurang, "kata Arefin. 

 Saksi lain, Nur Syaamimi Ja'far (25) juga mengatakan hal yanag sama. "

Saya melihat pemandu bas marah terhadap pemandu Honda City," kata Syaamimi Ja'far. Selepas itu, pemandu bas terdengar merungut-rungut marah.
Loading...

3 ulasan:

  1. perasaan marah yang membunuh ramai orang....Sedih

    BalasPadam
  2. Orang tue tak sepatutnya jadi pemandu bas... Sepatutnya orang yang ingin menjadi pemandu bas sepatutnya mempunyai sifat kesabaran, tabah, menjaga keselamatan diri sendiri ngan penumpang.... Nasib bukan pemandu bas sekolah.... Jangan pula orang lain dan diri sendiri terkorban gara-gara sifat yang mudah panas baran....

    BalasPadam
  3. Sepatutnya orang yang memegang jawatan menjadi pemandu bas perlu menjaga keselamatan orang lain, penumpang dan diri sendiri... Pada pendapat saya orang yang sekejap panas baran nie ada sebab kenapa mereka betul betul marah..... Kita semua pon dulu cam tue jugak... Cuma pendapat saja, orang yang lihat komen nie jangan terasa.... Sorry la kalau pendapat saya nie membuat korang marah....

    BalasPadam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.