Ini rahsianya bagaimana manusia boleh terapung diudara

Lihatlah gambar-gambar ini, mungkin anda juga pernah melihat tayangan di televisyen, semuanya asli tidak dan ada kejuruteraan photoshop. Manusia melayang dan hanya bertumpu pada sebuah tongkat, mereka melayang di udara dan seolah-olah tubuh mereka sangat ringan.



Sila anda nikmati  gambar-gambar ini, kenapa mereka boleh melakukan itu semua? Adakah mereka adalah orang yang sakti dengan ilmu meringankan tubuh? Okey ... kita akan bongkar misteri manusia melayang ini dalam bahagian akhir posting ini.










orang-orang disekitar manusia melayang ini melihat penuh dengan kehairanan mengapa mereka ini dapat melayang diudara hanya dengan bertumpu dengan satu tongkat. 

Tapi orang yang melihat aksi unik manusia melayang ini tidak pernah berfikir, bagaimana jika mereka melakukannya dengan tanpa pakaian atau paling tidak bukan dengan pakaian yang serupa jubah. Berikut ini rahsianya .


Lihatlah garis merah yang ada dalam gambar diatas, garis merah tersebut adalah merupakan besi penyangga yang dibungkus dengan sesuatu yang mirip tongkat untuk menopang manusia melayang ini, sebetulnya itu semua merupakan sebuah rangkaian besi yang direka mirip kerusi untuk tempat duduk .

 Manusia melayang yang ditutup dengan pakaian bongsor yang dikenakannya. Lihatlah, pada bahagian bawah, mereka selalu menggunakan alas kain, karpet atau semisalnya itu adalah merupakan helah untuk menghilangkan tumpuan / penopang di atasnya baik berupa rangkaian besi yang dibuat melebar atau besi tersebut di tanam didalam tanah. 

Kesimpulannya mereka tidak akan pernah melakukan itu semua jika tanpa jubah, bukan kerana takut   andainya besi penyangganya kelihatan.

Haaa...bijak kan?

Ulasan

  1. ooo..baru tau..tipu rupanya..hehe

    BalasPadam
  2. @fairus mohamad noor
    hihi.macam2 cara dorang nak menipu...senang2 pulak kita kena tipu

    BalasPadam
  3. @wan hayden
    dulu ramai yg kata guna jin..haa..rupanya trick dorang jer..bijak2

    BalasPadam
  4. cube search kt youtube.ada video yg mana pengunjung siap meraba lg kt bawah dan xde pon besi penyangga.cube tgk betol2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku pernah tengok tapi mesti ada cara lain mungkin lepas car ini terbongkar mereka guna teknik lain untuk terapung

      Padam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?