Gadis Bernama Eja Ini Dirasuk Di Rumah Mona Fendy

Kuantan: Jika lokasi pembunuhan dan kubur Mona Fandey dijadikan lokasi pemujaan nombor ekor, tapak rumah yang pernah diduduki Allahyarham di Tanjung Lumpur, di sini, pula dikaitkan dengan beberapa kejadian misteri.
Jenazah Mona ketika dikebumikan


Seorang wanita dikenali sebagai Ma berusia 50 tahun yang tinggal berhampiran tapak rumah itu mendakwa, selepas rumah diduduki Mona dirobohkan dan kenderaan berwarna hitam wanita itu dilupuskan penduduk kampung, pelbagai peristiwa aneh serta seram berlaku di sebatang pokok besar berhampiran rumah berkenaan.

                        

“Beberapa penduduk yang sering melalui jalan itu mendakwa melihat kelibat seorang wanita melintas setiap kali hujan renyai, selain kerap diganggu sekumpulan kera berwajah pelik,” katanya ketika ditemui Metro Ahad.

Mengimbas kisah silam itu, Ma berkata, pada mulanya dia menyangka penduduk kampung hanya mahu bergurau dengan mereka cerita seram kerana ingin melihat sama ada mereka berani atau tidak melalui laluan tanah merah berkenaan.


Bagaimanapun, katanya, semua peristiwa seram itu bukan rekaan apabila anak lelakinya berusia 18 tahun pernah diganggu sekumpulan kera yang tiba-tiba muncul ketika berjalan pulang ke rumah pada jam 12 tengah malam.


Katanya, terkejut dengan gangguan binatang yang dianggap misteri itu, anaknya berlari sekuat hati selepas kumpulan binatang liar berkenaan semakin agresif.

“Saya memang tak percaya dengan semua itu, tapi selepas anak menjadi mangsa, baru saya sedar ada sesuatu yang tidak kena pada pokok besar berkenaan, menyebabkan kami sekeluarga berwaspada ketika melalui laluan itu.


“Kini, semua kejadian pelik serta aneh berkurangan, namun pokok besar itu masih wujud di tepi jalan tetapi hanya tinggal ranting, manakala daunnya berubah menjadi kering,” katanya.

Ditanya sama ada dia pernah melihat Mona secara bertentang mata, Ma berkata, hanya sekali dia melihat wanita itu dan ia berlaku secara kebetulan apabila Mona memberi itik peliharaannya makan pada tengah malam.


Seorang lagi penduduk dikenali sebagai Nor, 50, berkata, Mona sebenarnya hanya menumpang tinggal sementara di rumah berhampiran pokok besar itu selepas berpindah dari rumah sewa di belakang Sekolah Kebangsaan (SK) Tanjung Lumpur, selain berkawan rapat dengan anak lelaki tuan rumah dikenali sebagai Pak Awang Dodol.


“Selepas Pak Awang Dodol meninggal dunia, Mona meninggalkan rumah berkenaan, termasuk membiarkan kereta berwarna hitam miliknya di depan rumah itu.


“Memang benar pokok besar itu ada sedikit gangguan selepas pemergian Mona, tapi syukur Alhamdulillah gangguan itu tidak terjadi pada keluarga saya walaupun setiap hari melalui laluan berkenaan untuk ke jalan utama,” katanya.


Sementara itu, tinjauan Metro Ahad ke lokasi rumah yang didakwa pernah disewa Mona di belakang SK Tanjung Lumpur mendapati ia dirobohkan penduduk kampung kerana menjadi sarang penagih dadah.


Yang anehnya, walaupun rumah itu dirobohkan, sebatang pokok tanpa daun dibiarkan begitu saja dan difahamkan, ia pernah dijadikan tangga untuk naik ke rumah Mona.

Saksikan juga bagaimana Eja dirasuk dirumah Mona Fendy




Ulasan

  1. Alam mistik ni sukar dipercayai..tapi ramai yang dah experience benda-benda yang menakutkan ni...hmmmm

    BalasPadam
  2. aduhai..saya terbca entri ni kak pagi2 buta macam ni..huhu..nasib tak tgk video tu..

    BalasPadam
  3. @Raudzah Zahari
    sebenarnya cerita2 misteri macam ni sentiasa saja menjadi perhatian..

    BalasPadam
  4. @Nana Liena
    hihi..tengok je la..x de papepun sangat la,cuma dipertghan tu yg rasa sedikit seram

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum dari Aminin [dot] My

    Baca kisah seram nie pagi2 mereman lak bulu roma..

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!