Ritual Unik di India, Gigi Anda Berlapis? Kahwinlah Dengan Haiwan

Ritual Unik di India, Gigi Anda Berlapis? Kahwinlah Dengan Haiwan

Loading...
Masyarakat di India sepertinya masih percaya akan tahyul. Entah nasib baik atau buruk bagi wanita India yang dilahirkan dengan gigi yang gingsul/berlapis, kerana mereka harus berkahwin dengan haiwan (biasanya anjing atau kambing) untuk menangkis nasib buruk yang boleh terjadi padanya.

Hal ini dilakukan kerana masyarakat india mempercayai bahawa gigi gingsul adalah sebuah petanda bahawa sang gadis akan dimakan harimau dalam waktu dekat. Kerana itu, ia harus berkahwin dengan seekor anjing untuk menghapuskan pengaruh buruk tersebut.

                                   

Di beberapa bahagian di negara India diyakini bahawa jika seorang bayi perempuan mempunyai gigi yang mengakar ke gusi atas. Gigi ini itu menjadi tanda bahawa si ​​bayi perempuan akan dimakan oleh harimau atau mengalami kejadian buruk di masa depan, hal ini kerana hantu membencinya. 


Oleh kerana itu, ia harus berkahwin dengan seekor binatang. Namun upacara perkahwinan dengan haiwan dilakukan secara olok-olok. "Pernikahan" itu dilakukan hanya untuk mengusir roh-roh jahat sehingga si gadis boleh berkahwin dengan seorang anak laki-laki nyata di masa depan.

                      

Kisah ini nyata dialami seorang kanak-kanak usia sembilan tahun, Karnamoni Handsa, yang berkahwin dengan seekor anjing. Pernikahan ini dibuat meriah dan dihadiri 100 orang tetamu. 


Selepas upacara perkahwinan 'mengusir setan' selesai si gadis boleh berkahwin dengan manusia. Percaya atau tidak tapi inilah adat dan kepercayaan yang dimiliki berbagai macam suku bangsa di dunia.

Catat Ulasan

4 Ulasan

jerit kat sini