Rahsia Besar Lobang Hidung Korang.....

                                      

Kita memiliki hidung berlubang disebelah kiri dan disebelah kanan.(Lubang hidung la tu..)

Apakah fungsinya sama untuk menarik dan menghembus nafas ? Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan bezanya, sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas) dan sebelah kiri mewakili bulan (mengeluarkan dingin).

Jika sakit kepala, cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 menit, sakit kepala akan sembuh. Jika anda merasa lelah, tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan. Lakukan bolak-balik.

Tak lama kemudian, anda akan merasakan segar kembali. Sebab lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan panas,, lubang hidung sebelah kiri mengeluarkan dingin. Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri, sehingga hatinya mudah sekali dingin. Laki-laki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan, sehingga mudah sekali marah.

Apakah anda pernah memperhatikan pada saat bangun, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat ? Sebelah kiri atau kanan ? Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat, anda akan merasa sangat lelah/penat.

Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas, anda akan merasa segar kembali dengan cepat.

Cara tersebut boleh diajarkan kepada anak-anak, tetapi efeknya akan lebih terasa jika diterapkan kepada orang dewasa.

Saya biasanya merasakan sakit kepala, dan rasanya nyeri. Kemudian saya merujuk ke doktor dan beliau bergurau : “Anda baru akan sembuh dari sakit kepala setelah kawen nanti !” Doktor itu tidak bergurau kosong

Apa yang dia sampaikan didukung dengan teori dan kesaksian.


Selama itu, setiap malam saya merasakan sakit kepala dan tidak dapat belajar. Saya makan ubat, tetapi tidak sembuh. Pada suatu malam, saya duduk bermeditasi dan menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafas dengan lubang hidung sebelah kiri. Dalam kurang dari satu minggu, sakit kepala saya sembuh. Saya teruskan melakukannya selama 1 bulan, sejak malam itu sampai sekarang, sakit kepala saya tidak datang lagi.

Ini adalah pengalaman saya sendiri. Saya beritahukan hal ini kepada orang lain, jika sakit kepala, cubalah cara tersebut, sebab sangat efektif buat saya. Banyak orang lain telah mencubanya dan berhasil. Ini adalah terapi alami, tidak seperti makan ubat dalam jangka panjang yang memungkinkan ada efek sampingnya.


-cerita dari seorng pesakit

Jadi kenapa anda tidak mencubanya ?
Dengan mempraktikkan terapi pernafasan ini secara konsisten(menarik dan menghembuskan nafas), kondisi tubuh anda akan terasa sangat rileks.

Ulasan

  1. owh! baru tau..nice info, boleh cuba praktik la nanti...:)

    BalasPadam
  2. Salam,
    Hari jumaat yg mulia...akhirnya dpt juga berkomen di blog akak ni...
    (mesti akak rindu komen saye...hehe)

    Mudahnya menghilangkan sakit kepala...Boleh cuba ni. Lebih baik dari makan ubat yg pastinya ada kesan sampingan.
    Thx...info yg berguna.

    BalasPadam
  3. @Bin Muhammad
    mmg tertunggu2..mana Bin Muhammad...hihi

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!