Koleksi Unik Si Barbie Man

Koleksi Unik Si Barbie Man

Loading...
FLORIDA - Seorang lelaki mempunyai hobi yang unik. Lelaki dari Amerika Syarikat (AS) ini menghabiskan wang sebanyak USD80.000 untuk membeli boneka Barbie.

                         

Stanley Colorite, mempunyai 2,000 boneka Barbie dan 1.000 boneka Ken dan menyimpan semua koleksi anak patung itu di empat bilik tidurnya. Pria berusia 41 tahun ini menyebut dirinya "The Barbie Man". Colorite, mulai mengumpulkan koleksi bonekanya itu dua puluh tahun silam dan telah menghabiskan wang sebanyak USD30.000. 


Tujuh bilik di rumahnya yang terletak di Florida, AS telah ditukar menjadi tempat simpanan semua koleksi mainannya. Selain empat bilik tidurnya, boneka-bonekanya itu juga disimpan di bilik mandi. 

Lelaki penggemar warna pink ini juga membeli pakaian untuk 3,000 bonekanya itu di pereka terkenal, Oscar de la Renta. Colorite tidak lupa menambah kelengkapan untuk koleksinya itu, seperti membeli pesawat, motosikal, limusin dan van untuk kemping. 

Colorite mengatakan bahawa dirinya memang sangat menyukai Barbie yang dikaitkan dengan mainan kanak-kanak. "Barbie tidak hanya mainan untuk kanak-kanak-kanak-kanak, boneka ini juga boleh diambil oleh orang dewasa," ujar Colorite, seperti tulis dari Daily Mail. 

"Saya tidak boleh berhenti mengumpulkannya. Ini seperti penagihan dadah, "tambahnya. Colorite membeli boneka Barbie pertamanya yang bertema "Happy Holidays" pada 1997. Saat ini, Colorite membeli koleksi patung sampai 20 buah sebulan di laman jual beli eBay. Selain mengkoleksi untuk dirinya sendiri, Colorite juga merancang sendiri boneka Barbie-nya untuk kegiatan amal.

                                

                                

                                

                               

                               

                                                              wow!!

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. mamat jambu barangkali..ahaha.untung la siapa yg dapat..dolls ni bagi kat anak cucu ja..

    BalasPadam
  2. wah semuanya pink... ai is jeles...

    *kak bukan ibu mak dara yang meninggal...tapi ibu kepada blogger Fiza...

    BalasPadam
  3. fanatik betul dia dgn BARBIE EK...Penuh satu rumah tu...

    BalasPadam
  4. alamak...cutenye...geram!!!erkkk..xpadan ngn mak orang..heee...

    BalasPadam

jerit kat sini