Isteri Kiram:"Orang kami ke sana hanya untuk berkelah"

Keadaan seperti hari sebelumnya,tiada laporan yang mengatakan kumpulan bersenjata Sulu akan meninggalkan daerah pantai timur Sabah (Kampung Tandou) sepertimana yang dikehendaki



Malah kumpulan itu masih dengan pendirian mereka iaitu mempunyai hak dan kedaulatan ke atas Sabah


Dalam laporan media Filipina,The Global Nation yang melaporkan kenyataan isteri kepada Sultan Jamalul Kiram III berkata,kedatangan pengikut Sultan Sulu ke Sabah bukan untuk menimbulkan kekacauan tetapi sebaliknya mereka diumpamakan seperti hendak berkelah di sana


“Ini bukan pemberontakan. Saya anggap ia sebagai lawatan. Orang kami ke sana hanya untuk berkelah, “Fatima tersenyum kepada pemberita di sidang media di rumah Kiram


Dia turut menyuarakan sikap acuh tidak acuh kerajaan Filipina yang dikatakan tidak mengambil berat tentang penjuangan mereka dalam usaha untuk mendapatkan pemilikan ke atas Sabah


Selain itu,dia turut mengatakan kumpulan yang seramai 235 orang diketuai Raja Muda Azzimudie Kiram yang menceroboh Sabah bukan atas perintah suaminya tetapi secara sukarela


Mengenai laporan semasa akhbar di Malaysia,Penduduk di Kampung Tandou meminta pihak terbabit agar segera meninggalkan kampung mereka


Seorang penduduk,berkata, mereka sudah rindukan rumah masing-masing yang terpaksa dikosongkan sejak insiden pencerobohan oleh kumpulan yang menggelar diri mereka sebagai Askar Diraja Sulu itu


“Kami rindukan kehidupan normal seperti sebelum ini bersama keluarga di kampung halaman
“Saya meletakkan harapan tinggi kepada pihak berkuasa agar dapat mencari jalan penyelesaian kepada insiden tersebut,”


Walaupun dilanda kebimbangan, rata-rata penduduk di lima kampung itu melahirkan rasa syukur dengan jaminan keselamatan yang diberikan pihak berkuasa


“Kita hanya meminta semua penduduk agar bersabar dan banyakkan berdoa supaya kejadian yang berlaku di kampung mereka dapat diselesaikan dengan aman,”


p/s...hadoyyy...agak2 la kalau nak piknik skalipun

TERKINI

Kiram dah berjaya tarik perhatian dunia - PBB dah masuk campur. Mereka minta kita selesai secara baik.

Filipina pula kumpul bukti. Majoriti Rakyat Filipina percaya Sabah milik mereka tapi kerajaan mereka sokong kita katanya.

Sabah mungkin akan dibicarakan di mahkamah.

Kiram tahu mustahil dapat Sabah melalui peperangan.

Kesimpulan ini menarik. anda fikir bagaimana?

Ulasan

  1. mak aaii.... bleh lak g piknik sambil bleh bunuh2 org.... g piknik kena bwk m16.. biar betol??

    BalasPadam
  2. nak berkelah bawak senapang kerrr???

    BalasPadam
  3. Salam,
    Ape punye cite la...datang utk berkelah. Lawak betul!
    Nampaknya isu ini akan berlarutan panjang. Kalau bawa ke mahkamah pun elok sebab tiada keganasan dan korban. Yang pastinya Malaysia pasti menang...Contoh terbaik isu P.Sipadan.

    BalasPadam
  4. tu lah panggil puak bangsat yg bodoh...

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!