Detik-detik Cemas DiLahad Datu.(Foto)

Detik-detik Cemas DiLahad Datu.(Foto)

Loading...
"Lahad Datu 1 Mac 2013

____________________
Shop, bank, school Closed. Ambulance rushed to hospital. Army cars rushing. MAS wing flights suspended. Local people said many military flights flew in this morning. Police told town people to lock gates/doors. Many people have gone home.

                                     
Askar berkampung di tengah bandar, orang awam di suruh balik ke rumah jadi traffic jam. Kenderaan awam tidak dibenarkan masuk ke bandar." - Photo & Caption hak milik Carl Marie.

                              
Foto hak milik twitter @PhilipGolingai
Situasi di pekan Lahad Datu, jarak pekan dan lokasi serangan ialah 120km.

                                 
Foto hak milik : Ares Arapa (Lahad Datu)
Keadaan di Hospital Lahad Datu yang dikatakan dalam situasi berjaga-jaga (Red Alert).

                           
Kedutaan Malaysia di Filipina dikawal ketat bagi mengelak apa-apa kemungkinan.

Ibu rindu pelukan Inspektor Zulkifli, isteri pengsan dengar berita kematian

BESUT - Khadijah Ismail akan merindui pelukan dan kemanjaan anaknya, Inspektor Zulkifli Mamat, 30, yang sering tidur diribanya setiap kali pulang ke kampung selepas pegawai polis itu terbunuh di Lahad Datu, Sabah semalam.

Khadijah, 64, berkata, anak ketiga daripada enam beradik itu adalah seorang penyayang dan sikapnya tidak pernah berubah walaupun sudah beristeri dan bakal mempunyai tiga orang anak.

Isteri Zulkifli ialah Nor Aziah Nor, 28.

"Setiap kali balik ke kampung, perkara pertama arwah buat ialah peluk saya, Perangai arwah tidak berubah dari sebelum kahwin hingga dia sudah memiliki anak," kata warga emas itu ketika ditemui di rumahnya di Kampung Kubang Ikan dekat sini semalam.

Kata wanita itu, Zulkifli, 29, yang dipanggil Ngah dalam kalangan ahli keluarga berlepas ke Sabah pada Jumaat lalu dan sepanjang berada di Sabah dia ada menghubunginya dan memaklumkan akan pulang segera.

"Saya tidak sangka, genap seminggu berkhidmat di Sabah hanya jasad arwah yang pulang," katanya sambil memberitahu kali terakhir dia bertemu anaknya adalah ketika Zulkifli pulang ke kampung pada 21 Januari lalu bagi menziarahi neneknya yang meninggal dunia.

Bagaimanapun, Khadijah memberitahu, dia reda dengan pemergian arwah yang sudah tujuh tahun berkhidmat dalam komando polis di Ulu Kinta, Perak.

Jenazah Zulkifli akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Gong Bayor pukul 11 pagi hari ini.

Sementara itu, di Ipoh, Nor Aziah pengsan selepas memaklumkan berita sedih itu kepada keluarganya di Bandar Baru Putra, Bercham di sini.

Nor Aziah yang hamil dua bulan merupakan seorang guru di sebuah sekolah di Tanjung Rambutan di sini.

                                      
Takziah.. Alfatihah untuk saudara kita yang terkorban...



http://eblog011.blogspot.com/

Catat Ulasan

0 Ulasan