Pengorbanan Besar Seekor Ibu Kucing.Lihat!

Pengorbanan Besar Seekor Ibu Kucing.Lihat!

Loading...
Scarlett seekor ibu kucing yang amat berani, penuh kasih sayang dan sanggup menghadapi pelbagai kemungkinan.


Berbulu Calico, dan pernah menjadi tajuk utama di seluruh dunia dalam insiden mengeluarkan lima anak-anaknya untuk diselamatkan daripada api kebakaran ditempat tinggalnya.

Berbalik pada kejaidan itu, Scarlett tinggal didalam garaj di Brooklyn bersama-sama anak-anaknya. Ketika kebakaran itu berlaku, tiada ahli keluarga yang tinggal kerana keluar bekerja. Setelah dipadamkan api, anggota bomba dapat melihat kucing itu dengan perlahan-lahan membawa anak-anaknya berusia empat minggu dari bangunan yang telah hangus.

Keadaannya yang hangus teruk, telinga ia terbakar, dia menyusun anak-anaknya agar selamat walaupun keadaan dirinya dengan matanya melecur serta teruk dan telah melekat dengan hidungnya, dan setelah kelima-lima anaknya selamat ia rebah dan pengsan.

Ahli bomba David Giannelli mengambil kesemua kucing-kucing itu untuk dirawat. Akhirnya, kucing itu setelah sihat dan tinggal parut dimuka dan badannya, diambil semula oleh tuannya dan bersyukur atas keselamatan mereka.

Kini Scarlett telah tiada lagi kerana kejadian itu berlaku pada tahun 1996.

p/s: Kamu contoh ibu yang terbaik. Anak-anak dan keturunan kamu pastinya berbangga dengan pengorbanan yang di LAKUKAN. Manusia yang Buang dan bunuh anak perlu malu dengan kamu! Kerana kamu hanya seekor Haiwan yang berhati Manusia sedangkan Manusia sekarang ramai yang berperangai seperti syaitan

cuba lihat betul2 gambar nie..walaupun dalam kesakitan ia masih mahu menyusukan anak2...ya Allah mulianya hati mu wahai kucing..






MyBisz

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Contohnuntuk manusia yang kian hilang kemanusiaannya....

    BalasPadam
  2. @Kakcik Nur
    betul kak.saya rasa sedih bila mengenangkan mulianya hati kucing ni

    BalasPadam
  3. manusia kini dah ramai hilang pedoman... angkara nafsu lebih berkuasa dari akal...

    BalasPadam
  4. Bila namanya ibu, memang xdapat dipisahkan dengan kasih sayang

    Hootoh Tudia baru aje baca Senarai Ibu-Ibu Hebat Bernama Siti - Ibu adalah kata yang paling indah di bibir umat manusia dan Agatha Christie pernah berkata, cinta seorang ibu... ..memperkenalkan Senarai Ibu-ibu Hebat bernama Siti

    BalasPadam
  5. Suhanallah... Lihatlah betapa Allah ingin menunjukkan kepada manusia akan betapa kasih dan sayangnya ibu kepada anaknya... Kenapa ada manusia yang bersifat lebih dasyat dari binatang?
    Jangan sampai kemurkaan Allah di zahirkan...

    BalasPadam
  6. kucing pun tau sayangkan anak...ni manusia main buang2 jer... hu hu hu...

    BalasPadam

jerit kat sini