Pengakuan Menggemparkan Dari Janda Arafat

Pengakuan Menggemparkan Dari Janda Arafat

Loading...

YERUSALEM - Suha Arafat mengaku, sudah ratusan kali cuba meninggalkan Yasser Arafat dan memutuskan untuk tidak berkahwin. Suha pun mengutarakan penyesalannya atas keputusan yang sudah dibuatnya dengan mendiang Pemimpin Pihak Berkuasa Palestin itu. "Ini adalah sebuah kesalahan besar dan saya menyesalinya.

Saya tahu, banyak orang yang ingin sekali menikahi Arafat, namun dia (Arafat) hanya mahukan saya. 


Ini adalah nasib saya , "ujar Suha, seperti dikutip Sabah, Isnin (11/2/2013). Pasangan itu berkahwin secara diam-diam di Tunisia pada tahun 1990 . Pada saat itu, Suha masih berusia 27 tahun dan Arafat 61 tahun. Lewat pernikahannya, kedua-dua pasangan itu dikurniakan seorang puteri yang bernama Zahwa. "Saya akhirnya menyedari, mengapa saya berlangsung. 

Saya sepatutnya tidak menikahinya, benar sekali dia adalah seorang pemimpin besar, namun saya selalu sendirian," ujarnya. "Saya cuba meninggalkannya ratusan kali, namun dia tidak membenarkan . 

Semua orang tahu bahawa dia tidak akan membenarkan itu, "tambahnya. Suha menjadi seorang mualaf ketika menikahi Arafat. Suha berkata bahawa Arafat banyak melarangnya dalam pelbagai perkara ketika mereka sudah berkahwin.

 Namun Suha mengaku, dirinya akan merasa sangat kesulitan tanpa kehadian Arafat. Sejak suaminya meninggal dunia lapan tahun yang lalu, Suha menerima lamaran perkahwinan dari beberapa pihak. Namun Suha  menolaknya. 

Suha dan Zahwa saat ini hidup dengan pendapatan daripada dana pencen Pihak Berkuasa Palestin. Setiap bulan, mereka menerima dana sebanyak 8.450 Poundsterling . Suha juga pernah dituduh menerima dana yang cukup besar dari suaminya dan menghambur-hamburkan wang itu. 

Suha langsung menepis laporan tersebut. Suha turut membantah dakwaan mengenai apartmen di Malta yang dikhabarkan merupakan hadiah dari mendiang Moammar Khadafi. "Semua cerita yang menyebutkan bahawa Arafat memberi saya berjuta-juta dolar di bank adalah cerita yang bohong. 

Seandainya saya boleh memutarkan waktu, saya tidak akan sesekali berkahwin dengan Arafat," tegasnya .

Catat Ulasan

0 Ulasan