Header Ads

Majalah Australia dikecam kerana siar gambar Kate hamil

loading...
                                 
GAMBAR fail menunjukkan Kate dan William di luar Hospital Edward VII di London pada 6 Disember tahun lalu.

SYDNEY - Sebuah majalah wanita di Australia semalam mempertahankan keputusannya untuk menyiarkan gambar isteri kepada Putera William, Kate Middleton yang memakai bikini biru ketika beliau hamil.


Menurut editorial majalah Woman's Day, ia merupakan gambar yang cantik dan bakal diterbitkan dalam edisi baharu majalah berkenaan.

Gambar tersebut dirakam ketika Kate, 31, dan William, 31, bercuti di Pulau Mustique, Caribbean.

William merupakan pewaris kedua takhta Britain selepas ayahandanya, Putera Charles.

Majalah Australia itu mengikut langkah majalah Itali, Chi yang turut menyiarkan gambar peribadi Kate sehingga mendapatkan kritikan daripada istana England.

Editor Woman's Day, Fiona Connolly berkata, beberapa gambar menunjukkan Kate kelihatan gembira.

William yang merupakan cucu kepada pemerintah Britain, Ratu Elizabeth II dijangka menimang cahaya mata pertama pada Julai depan.


                                      

Dalam gambar yang bertempat di pulau Mustique, Kate dilihat mengenakan bikini biru.  Kate tampak sedang berjalan menyusuri pantai bersama dengan suaminya.

Tak lama setelah majalah itu beredar, pihak Kerajaan Inggris langsung bereaksi. Mereka kecewa dengan pengamanan Mustique karena privasi mereka justru terganggu di pulau pribadi itu.

"Kami kecewa karena gambar the Duke and Duchess sedang liburan pribadi tersebar," ujar perwakilan kerajaan seperti dilansir Daily Mail, Rabu (13/2/2013).

Ini bukan kali pertama pihak kerajaan dibuat berang oleh Majalah Chi. Tahun lalu, mereka juga mempublikasikan foto-foto topless Kate Middleton ketika liburan di Prancis.

Pada 2006, majalah itu juga memajang foto Lady Diana, yang diambil paparazzi beberapa saat sebelum kecelakaan yang mengorbankannya pada 1997 .

Majalah Chi diterbitkan oleh bos media Mondadori dan memiliki sirkulasi 218,262. Majalah tersebut berada di bawah kontrol Fininvest, perusahaan milik keluarga Silvio Berlusconi.
(ich/ich)
Loading...

2 ulasan:

  1. macam2 la krisis media ngn kate nih...

    BalasPadam
  2. @Faizol Dee
    paparazi kat negar dorang mmg tahap brutal..tu pasal la..:)

    BalasPadam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.