Gay Dah Nak Hampir Pupus Ni Sempat Lagi Kawen

Gay Dah Nak Hampir Pupus Ni Sempat Lagi Kawen

Loading...

Kedua-duanya memutuskan untuk berkahwin.

Layaknya pasangan normal, pengantin tersebut mengenakan gaun putih lengkap dengan slayer. Sedangkan seorang lagi mengenakan gaun pengantin tradisional dan hiasan kepala ketika ia mengucapkan janji perkahwinan dengan pasangannya.

 Gambar perkahwinan itu mereka posting di jejaring sosial Weibo. Pasangan gay ini adalah seorang guru dan penghantar minuman botol yang berasal dari daerah Pinggu. Mereka tampak sangat bahagia saat berfoto, pengantin lelaki tampak necis dengan sut dan sang pengantin "wanita" dengan bangga mengangkat bucket mawar merah pada acara makan malam perkahwinan tersebut.

Upacara perkahwinan yang dihadiri oleh rakan-rakan dan keluarga. Mereka menyifatkan pasangan ini Big Treasure dan Little Treasure. Homoseksualiti merupakan topik yang masih tabu di negara China, meskipun beberapa penyelidik menganggarkan bahawa  gay di China mencapai 30 juta orang.

Adanya perkahwinan pasangan gay ini menjadi dilema tersendiri kerana hingga saat ini undang-undang perkahwinan di China belum membenarkan perkahwinan sesama jenis, sehingga pernikahan ini hanya berucap janji semata antara satu sama lain.

Awal dari perkahwinan tersebut dipicu setelah mereka mula membincangkan arah hubungan kedua-duanya di Weibo. Kerana bergitu transparannya perbualan mereka akhirnya mencetuskan reaksi beberapa orang terhadap hubungan cinta mereka.

Pasangannya yang diyakini berusia sekitar 60 tahun-an ini akhirnya memutuskan untuk menikah.Stephen J. Leonelli dari Beijing LGBT Centre mengatakan: "Mereka memiliki keberanian yang luar biasa terutama dalam konteks budaya China.

Hal ini bahkan sukar jika dilakukan pasangan gay muda untuk mengekspresikan secara terbuka orientasi seksual mereka.

p/s  giler.....

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini