Kerana berlagak anak org kaya, pengguna internet cina marah

Seorang perempuan muda China membangkitkan kemarahan masyarakat kerana mempamerkan foto-foto gaya hidupnya yang supermewah di Internet.

asiaone.com melaporkan , Gao Yue Er, nama perempuan muda itu, menunjukkan foto-foto dirinya dan barang-barang mewah berjenama yang pastinya sangat mahal seperti beberapa pasang kasut Chanel,beg jenama Miu miu dan sejumlah barang lainnya. Gao bahkan memotret jejeran tumpukan wang dan melambai-lambaikannya ke arah kamera.



Para pengguna Internet di China bahkan menjulukinya Gao Mei Mei dan menyebut dia narsis parah dan syok sendiri. Rupanya Gao tidak sendirian. Belakangan ini sejumlah anak muda lain juga melakukan hal serupa dan jadi semacam trend anak muda China di Internet.

Kejadian ini semakin memicu kemarahan dan kebencian warga China terhadap keluarga-keluarga kaya di negeri Tirai Bambu itu. Terutama mereka yang suka pamer di Internet seperti Gao.

China saat ini tercatat memiliki lebih dari 1,3 miliar penduduk. Orang terkaya China tahun 2011 lalu adalah Li Yanhong .

Ulasan

  1. Sebab ramai sgt yg kaya, mungkin ini satu cara untuk mempromosi kekayaan kot. Kalau xorang xtau yg dia tu kaya. Bila dah kaya...kemashuran dan kekuasaan pula jadi target.

    BalasPadam
  2. lama x singgah sini...busy sikit

    BalasPadam
  3. @Bin Muhammad
    manusia x sama,ada yg kaya raya,tapi x suka menunjuk2

    ada yg miskin,tapi lagaknya mengalahkan orng kaya

    BalasPadam
  4. @Fendy
    x pe..apa yg patut didahulukan,dahulukan...:)

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!