Signal WIFI Anda Ciput?Ini Ada Caranya......

Bagi yg tadak brokben n selalu curik WiFi kedai mamak ni ada cara nak memperkuat signal..cuba la kalo tak caya.
Kadangkala signal WiFi putus2. sehingga kegiatan berinternet jadi lambat. Signal lemah disebabkan beberapa perkara. Jarak antara WiFi router yang terlalu jauh, tembok yang tebal, ada objek metal boleh menjadi penyebabnya.
Ada satu cara yang cukup mudah. Yang diperlukan hanya tin minuman ringan.
beginilah caranya:

1. Ambil tin minuman, potong melingkar bagian atas dan bawahnya.



2. Tinggalkan beberapa centimeter.


3. Lalu potong lagi sisi tin menjadi dua bahagian

4. Bentangkan bahagian tin yang sudah terbagi dua

5. Letakkan bahagian yg kosong pada antena modem.

6. Dahhh selesai... Semoga signalnya bertambah kuat sekarang

SELAMAT MENCUBA!


Ulasan

  1. Terbaikla...nak lagi hebat blah tin biskut bertambah2 kot signalnya...

    BalasPadam
  2. @tiga minit
    haha..nape ngan tin biskut??ye ke ni??

    BalasPadam
  3. @Leeza dayasari [santai leeza]
    ngeh..ngeh...ko try dulu Leeza..kalo jadi,akak ikut..

    BalasPadam
  4. tin biskut kan besar lagi dari tin minuman...rasanyala kot...

    BalasPadam
  5. Cambest ja ni kak..ley try ni.hehe...

    BalasPadam
  6. eh.. boleh ke macam ni... nanti nak try cuba la...

    @ Berita Melayu

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!