Sensasinya Tidur Dalam "Usus Manusia"






Bangunan hotel ini jauh dari kesan mewah seperti hotel pada umumnya, apalagi menjadi taraf hotel 5 bintang . Hotel ini hanya menjual keunikan, yakni bangunan yang didesain menyerupai usus manusia. Idea unik ini tercetus dari seorang seniman Belanda Joep van Lieshout yang kemudian mewujudkan bangunan nyata pada tahun 2007.





Terletak di antara Antwerp dan Ghent, Fladers, Belgia, nyatanya hotel  'CasAnus' ini mampu mennarik pelancong yang menyenangi keindahan alam. Merasakan udara segar di antara pehohonan, rerumputan, dan danau.


Di sisi lain, bagi beberapa orang hotel ini mungkin menjijikkan. Namun banyak yang justru ingin merasai  sensasi menginap di dalam "Usus Besar Manusia".


Hotel CasAnus ini juga menjadi salah satu daya tarikan  Taman Seni Verbeke Foundation yang merupakan salah satu tempat kesenian paling terkenal di Eropah Barat.



Meski kelihatan aneh, hotel ini  menjamin kenyamanan bagi pengunjung dengan kemudahan yang tidak kalah dengan hotel berbintang. Tempat tidurnya berukuran besar, kamar mandi, AC, kulkas, dan TV. Anda pun hanya cukup membayar 120 Euro  per malam untuk dapat mencicipi pengalaman unik ini.


Pengelola hotel, pasangan suami isteri Geert dan Carla Verbeke Lens mengatakan jika sudah lebih dari 20.000 pengunjung yang menginap disini. 

"Para tamu sangat senang tidur dengan merasakan alam terbuka. Mereka dapat melihat binatang yang berkeliaran di kawasan taman seni, seperti angsa hitam dan katak. Semakin banyak pelancong yang datang dari berbagai penjuru dunia hanya untuk merasakan menginap di tempat yang unik."

Anda.....Tertarik bermalam disini?


Ulasan

  1. yg penting keunikannya,,org x kesah seeruk mana rupa pon

    BalasPadam
  2. Wah..blog akak dah tukar rupa..
    memang unuk..kreatif betul org yg menciptanya.

    BalasPadam
  3. @Norhaizan hakim
    pening bila tukar template baru..banyak yg ilang

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!