12.12.12..Awan berbentuk Ular Naga Muncul Dilangit Ciawi.Benarkah Atau......Sebaliknya??

Peristiwa itu terjadi di arah tol Jagorawi menuju Puncak, Jumat (21/12/2012) sekitar pukul 17.15 WIB. Gumpalan awan berbentuk ular naga muncul secara tiba-tiba usai hujan deras.


Fenomena ini membuat puluhan penduduk takjub. Beberapa di antaranya dilihat mengabadikan fenomena itu dengan kamera . "Awannya keren, seperti naga yang mau menerkam mangsa," kata Rudi (31), salah seorang pengendara yang melintas.



Sebagian besar pengguna jalan langsung menghentikan kendaraannya. Mereka memandang langit yang berwarna kelabu itu.


Fenomena awan tersebut tidak berlangsung lama,  lebihkurang 10 minit. Selebihnya, awan dibawa angin. Bentuk naga pun semakin kabur.

Namun adakah ianya benar2 wujud..
tertanya-tanya kan....so..
saksikan ini juga..


Berita Awan Berbentuk Ular Naga Menggantung di Langit Ciawi (gambar # 1) seperti dipublish di beberapa laman diduga hasil edit secara digital. 

Seorang pemberi maklumat  memberikan pembuktian gambar (gambar # 2) yang dia temukan oleh google menunjukkan bentuk naga seperti yang kelihatan di langit Ciawi memang betul-betul sama. 

Beliau perbesarkan gambar awan berbentuk ular naga tersebut juga menunjukkan gambar naganya berada didepan tiang elektrik seperti yang kelihatan pada gambar di bawah ini (gambar # 3). 

Mungkin sipengedit cuba mencuri kesempatan berita kiamat menurut suku Maya yang diramalkan akan berlaku hari ini (21/12/2012) untuk mencari sensasi berita. 

Rupanya yang mengedit masih belum canggih skill edit digitalnya.



                                 Semoga artikel ini bermanfaat untuk anda.



Ulasan

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!