MENGAPA NURUL IZZAH TIDAK TERPENGARUH DENGAN KRISTIAN SEMASA DI ASSUNTA WALAUPUN SALIBNYA BESAR?

MENGAPA NURUL IZZAH TIDAK TERPENGARUH DENGAN KRISTIAN SEMASA DI ASSUNTA WALAUPUN SALIBNYA BESAR?

Loading...

"Even me, being schooled in Assunta (secondary school) with a huge cross in the hall and an active singing catholic society did not influence me," Nurul Izzah Anwar Ibrahim.


Kenyataan Nurul di atas membawa maksud bahawa walaupun beliau bersekolah di sekolah mubaligh Kristian Assunta Girl School Petaling Jaya dengan lambang salib yang besar dan aktif bernyanyi, masyarakat Katholik tidak mempengauhi beliau.


Jika duhulu apabila bercakap tentang sex songsang, lesbian, transsexual dan bisexual masyarakat Melayu pasti bukan setakat termuntah dan geli malah masyarakat ketika itu akan hanya berbisik malu dan tidak percaya akan kelakuan sedemikian.


Hari ini ada golongan yang menyemarakkan aktiviti ini. Malah bukan setakat melakukan perkara keji itu tetapi memperjuangkan pula hak-hak mereka untuk mendapat sokongan politik seperti apa yang berlaku dengan kemenangan Barack Obama yang mendapat sokongan LGBT.


Ingatlah firman Allah di dalam surah Al-Baqarah ayat 120:


“orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga Engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka):
“Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk Yang benar” dan Demi Sesungguhnya jika Engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu Yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah Engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) Yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu”.


sumber: http://mummyrokiah.blogspot.com/

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Contoh ini tak boleh terpakai utk semua orang. Ada yg kuat & ada yg lemah. Tapi secara umumnya di akhir zaman ramai yg lemah imannya, asas & amalan agama yg lemah serta datang dari keluarga yg juga kurang ilmu, tahap keimanan & rumahtangga yg tak sempurna. Kena faham keadaan orang lain. Masalah, pendidikan, kefahaman & tahap iman adalah berbeza. Kebanyakannya akan dipengaruhi dgn mudah. Wallahua'lam

    BalasPadam
  2. @zulomar
    setuju...pernah anak jiran dihantar ketadika sekolah selain aliran sekolah kebangsaan...dan budak tu makan bekal yg dibawa oleh rakannya...mee goreng yg mengandungi baging b**i...
    nak salahkan budak...apalah yg mereka tahu...

    BalasPadam
  3. pernah juga berlaku kes sebegitu di sini,kak..
    huhu..

    BalasPadam
  4. @Herma Julianny
    kat tmpat akak pun dulu pernah juga berlaku

    BalasPadam

jerit kat sini