5 Juta Warga Israel bakal tinggal dalam terowong kerana takutkan roket Hamas!!

5 Juta Warga Israel bakal tinggal dalam terowong kerana takutkan roket Hamas!!

Loading...

Sumber media Israel pula melaporkan, sejumlah rumah sakit Israel di Palestin 48 (terjajah) meningkatkan kesediaan penuh menghadapi pelbagai kemungkinan.

Chanel 10 Israel menyatakan, keadaan siap sedia terlihat di beberapa rumah sakit, di mana sekitar 5 juta orang Israel menjadi sasaran serangan peluru-peluru berpandu Al-Qassam.


                                                          askar yahudi nangis tu.. 

 Dalam konteks yang sama, warga Al-Quds (terjajah) mencatat keadaan mencengkam di kota Al-Quds, sejumlah hotel tampak lengang usai jatuhnya peluru berpandu Palestin yang dilancar Brigade Al-Qassam ke beberapa sasaran di Al-Quds Utara pada Jumaat petang kelmarin.

Sumber Israel lain menyatakan sejumlah upaya diminta kepada warga Israel untuk menyelamatkan diri dari peluru berpandu-peluru berpandu pejuang Palestin yang menggugat kawasan selatan jajahan 48 tahun itu, antara lain meminta agar mereka tinggal sementara di Tepi Barat.

Rangkaian Nasional News menyebutkan, usaha yang dilakukan sejak Rabu lalu adalah memindahkan warga yahudi untuk sementara waktu di beberapa penempatan Tebing Barat, seperti Gous Etsion, Modien dan sejumlah penempatan di Nablus agar mereka terhindar dari peluru berpandu jarak jauh yang dilancar hamas dari Gaza.


tahu pulak takut..sampai sanggup menyorok dlm terowong...





                    Kekecewaan yahudi di atas kematian 4 penduduknya di tangan Hamas


Tentera dan Warga Israel Ketakutan

Sumber media menjelaskan, beberapa keluarga yahudi memutuskan untuk pergi ke kawasan tengah, namun sampainya peluru berpandu pejuang AL Qassam ke Tel Aviv mendorong sebahagian dari mereka tertanya-tanya akan manfaat berlindung ke kawasan tersebut, yang tetap menjadi sasaran tembakan peluru berpandu Palestin.

Menteri Pertahanan Dalam Negeri Israel, Evi Dikhter menyebutkan, dijangka ratusan peluru berpandu akan dibedil pada hari-hari mendatang, seperti diungkap sumber-sumber media Israel.- fb

Inilah rupa roket buatan gaza yang menjadi mimpi ngeri buat 5 juta rakyat Israel dan tenteranya

p/s  klik ruangan gambar untuk melihat gambar dengan lebih jelas...

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Allah telah campakkn rasa takut pada mereka atas kezaliman yg dilakukan..

    p/s:cntik template bru akak.

    BalasPadam
  2. @Fendy
    bila Allah turunkan bala..terutamanya da;am bentuk bencana alam..baru dia tahu..tapi biasanya spesis ni payah nak sedar

    BalasPadam
  3. @itu Akhil
    ops..sempat lagi puji yer...ni pun bling2 biji mata duk buat....huhu

    BalasPadam

jerit kat sini