Header Ads

Toyol Ini Yang paling Banyak Dipelihara Orang

loading...
Yang menarik si tuyul ini di anggap seolah - olah seperti anaknya sendiri. Tidur juga bersama sang majikan. Sehingga  si toyuo ini kerap dilihat menyusu (Meminum darah) dari wanita yang ada dirumah tersebut, entah itu si ibu atau anak gadis dengan di sedari atau tanpa di sedari oleh mereka.

Oleh kerana itu, kadang ada beberapa kes jika si majikan pemilik toyol memiliki anak gadis maka jika  si anak gadis terebut tidak laku-laku atau susah mendapatkan jodoh.

Jika si anak gadis dari pemilik tuyul tidak laku dalam  mendapatkan jodoh, itu lebih kerana aura toyol memperburuk aura positif dari anak gadis tersbut, Aura negatif yang ditimbulkan oleh toyol tersebut terjadi kerana seringnya toyol ini dekat atau bersentuhan dengan gadis. Disisi lain, kadang si tuyul ini tidak rela jika anak gadis yang tiap malam menemaninya tidur dimiliki orang lain.

si toyol ini merasa bahwa gadis tersebut adalah kakak yang harus menemaninya setiap saat, atau bahkan memberikandarah kepadanya sebagai ritual yang harus di lakukan menjelang tidur. hal ini yang sebenarnya menjadi sebab akan susah dapat jodohnya si anak gadis tersebut.

Kebiasaan yang lain adalah toyol ini sering diajak-ajak jalan-jalan oleh majikannya/tuannya pada waktu senja sebelum magrib menjelang, seperti layaknya haiwan, toyol ini diikat dan di ajak berjalan disekeliling oleh majikanya. Daerah tempat mereka berjalan-jalan biasanya di dekat pasar tradisional. Si majikan duduk menunggu di suatu tempat, sedang si toyol di biarkan mengembara di pasar tesebut untuk mengambil beberapa lembar wang pemilik para pedagang dan pada saat menjelang adzan magrib mereka akan kembali pulang.

Tuyul Bibir Vertikal adalah jenis tuyul yang paling banyak diPelihara orang, biasanya toyol ini hidup bersama tuannya.

Hati-hati dengan toyol...





Loading...

2 ulasan:

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.