Takde tangan guna kaki pun boleh

Inilah dikatakan kecacatan bukan penghalang dimana seorang cikgu disekolah menengah Ohio.Gannon, Seorang wanita yang dilahirkan dengan tiada tangan membuktikan kepada anak-anak mereka boleh mencapai apa sahaja yang mereka mahu - dengan mengajar mereka dengan kakinya.
ary Gannon, seorang guru sains yang dilahirkan tanpa tangan, mengajar pelajar menggunakan kakinya

dia yang mengajar matematik dan sains, dibesarkan di rumah anak yatim Mexico dan telah dianak angkat oleh keluarga Ohio apabila dia berumur tujuh tahun.


Orang seperti ini lah yang patut kita contohi, mesipun tidak ada tangan beliau masih mempunyai semangat untuk hidup bahkan lagi di berjaya menjadi seorang pengajar yang dapat memberi inspirasi kepada semua orang. Kita yang cukup sifat agak mampu nak menghadapi dugaan macam nie? baru putus cinta nak terjun banggunan.

Ulasan

  1. jiwa dia sgt kental...ni lah yg kita nak...

    BalasPadam
  2. kagum dengan dia ni..=)
    dia ada daya usaha untuk terus hidup..
    ada yang sihat walafiat, tp minta sedekah.
    apakah..?
    huhu..

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!