Header Ads

Subhanallah..Lihat ..Kota Yang Mati Dalam Kawah Gunung Berapi

loading...
Ini adalah rencana kota vertikal di tengah lautan. Kerana kelangkaan lahar kering, kota ini dibangun secara vertikal untuk mengoptimalkan penggunaan ruang yang tersedia. Kota ini dibangun di dalam kawah gunung berapi yang telah mati. Orang-orang dari kelas bawah hidup di dasar kawah ini.

Mereka menikmati sinar matahari yang kurang, tidak ada pemandangan laut dan tidak ada tanah datar, tidak seperti orang kaya yang tinggal di atas kawah. Jesse van Dijk, seorang seniman konsep dari Amsterdam, melihat ini sebagai sebuah desain kota yang optimal di dunia di mana ada sedikit lahan kering yang tersedia.








Macamana agaknya kehidupan diorang...tak tergambarkan...


Loading...

9 ulasan:

  1. huh.. ni kota betul ke??
    macam mana la orang boleh hidup kat sini....

    BalasPadam
  2. wihh mantap gan
    nice infonya ya

    comment back yo
    www.mediashared.info

    BalasPadam
  3. @eXception
    ha'ah..cuma perancangan diorang je tu

    BalasPadam
  4. lukisan ke betol ni? kalau betol cmna dorg survive kt bwh tu? mcm seram pula :/

    BalasPadam
  5. @yaya ade
    kalau betul pun,bila difikirkan..ada ke sesiapa yg sanggup tinggal ditempat sebeginikan??

    BalasPadam
  6. @Wak Domo
    lautan??bukan...kawah gunung berapi..hihi..lukisan je kot

    BalasPadam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.