Bukan Pink Sebarang Pink

Seorang petani menemukan cara unik untuk mendukung gerakan Breast Cancer Awareness Month. Yaitu, menanam labu warna pink atau merah jambu.


 Bert Bouwman, petani yang menyebar 15.000 biji labu di ladangnya di Brooklyn Park, Minnesota. Ia juga sudah memanen labu warna pink bersama anak-anaknya akhir bulan lalu.

"Ada banyak petani labu di luar sana, tetapi belum ada yang menanam labu warna pink. Jadi ini adalah produk kombinasi yang baru, dan yang paling penting cara baru ," tutur Bouwman.

Bouwman adalah salah satu dari 50 petani sayuran di seluruh Amerika yang ikut Bulan Kesadaran Kanser Payudara.

Nama labu berwarna pink tersebut pertama kali ditemukan oleh petani dari Colorado sekitar lima tahun yang lalu. Para petani labu lain pun kemudian memulai untuk mengembangkan benihnya. Varietas labu pink itu lantas diberi nama porcelain doll.

Selain digunakan sebagai promosi dalam rangka Bulan Kesadaran Kanser Payudara, labu pink juga digunakan untuk perayaan Halloween. Brouwman juga menyebutkan labu pink mungkin tidak sesuai diukir menjadi jack-o-lantern. Tetapi porcelain doll sudah cukup manis dijadikan hiasan tanpa diukir seperti labu reguler berwarna oranye.

Berikut ini adalah foto-foto dari labu berwarna pink. Cantik ya...



ops..dan ini pula ialah kuih apam berkaler pink...semestinya tak de kena mengena ngan labu kaler pink....:))

Ahaaa...yang ni juga berkaler pink...

Gajah berwarna pink? Biar betul ni?

Jawapannya, entah ler. Tapi tengok gambar, boleh dikatakan ada betulnya.
 warna kedua-dua gajah tersebut apabila dilihat dengan mata kasar nampak coklat kemerah-merahan tapi apabila disimbah air, akan berubah ke warna pink.
Hah..pelik kan??

Banyak pihak mendakwa itu gajah albino tapi ditepis oleh mereka yang pakar kerana kedua-dua gajah tersebut mempunyai bulu mata dan disifatkan sebagai gajah putih yang menurut kepercayaan masyarakat Burma, ianya dianggap suci. Kini kedua-dua gajah tersebut berada di zoo Burma.




so ada komen mengenai pink kaler??huhuhu...yang tersurat dan tersirat disebalik kaler pink...
kenangan kaler pink bersama Norazlina Nor,,Nora Zilina,dan cikgu besau.....kak Norizan Omar


Ulasan

  1. gajah yg lain dari yg lain...

    BalasPadam
  2. blogwalking di sini...

    feel free to visit back..
    http://lifeaftermarriedwithhim.blogspot.com/2012/10/hakikat-vs-kenyataan.html

    BalasPadam
  3. comei plak gajah n apam pink tu...hihiihihh

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Wahai Lelaki Bernama Suami...Bacalah!!