Nasib Sedih Atlet China Selepas Bersara

Ini adalah juara atlet dari China , yang terkenal dan membawa kemasyhuran dan kemuliaan negara mereka dengan memenangi pingat di acara-acara antarabangsa. Tetapi, selepas bersara, mereka menghadapi kehidupan kesusahan dan perjuangan untuk mencari rezeki.

Sesetengah atlet bersara kerana usia, atau kecederaan.

Tetapi ia adalah hampir mustahil bagi mereka untuk mencari pekerjaan yang stabil selepas menjadi atlet profesional.

Mereka mengambil jalan untuk mencari pekerjaan seperti pengawal keselamatan, pekerja asrama atau buruh pekerjaan .

Beberapa atlet tidak pernah pulih dari kecederaan atau penyakit mereka, dan walaupun akhirnya mati disebabkan kekurangan ubat-ubatan yang betul atau rawatan.











Ulasan

  1. isyh isyh.....
    macam2....
    lin dan kaya... hehehe

    BalasPadam
  2. @Leeza dayasari [santai leeza]
    patut lah ramai yang lari masuk singapore,jadi atlit singapore

    BalasPadam
  3. kesiannya. tak terbela nasib.

    BalasPadam
  4. bila dah sumbang emas utk negara, mcm ni pulak jdnya... tak terbelanya nasib diorg ni...

    BalasPadam
  5. @CikMai
    ruginya jadi rakyat China,untungnya jadi rakyat M'sia

    BalasPadam
  6. @CikMaialoi usaha
    memang sedih kan..rasa tak berbaloi usaha tu

    BalasPadam
  7. @Faizul Osman
    nasib baik atlet M'sia tak macam tu...

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!