DiBukit Graviti Semuanya Senget.Lihat!

Sebuah tempat misteri mempunyai satu bentuk tarikan graviti yang luar biasa. Tarikan graviti ini amat berbeza seperti di tempat-tempat yang lain kerana segala objek yang condong, tidak akan terbalik malah ia berdiri seperti biasa tanpa sebarang ada jatuhan.

Satu lagi fenomena aneh alam yang menjadi tamparan hebat bagi hukum Graviti Newton. Di wilayah Santa Cruz, California terdapat suatu fenomena alam yang sangat menakjubkan, dimana terdapat banyak kejadian pelik yang mungkin membuat kita kebingungan apabila mengunjungi tempat yang dinamakan Bukit Graviti tersebut.


Kenapa ditempat Bukit Graviti, yang merupakan hamparan hutan subur itu hukum gravitii seakan-akan sudah tidak ada erti sama sekali kerana semua pepohonan berdiri condong, bahkan boleh dikatakan hampir tumbang? Jika manusia berada disekitar “titik misteri” sekalipun, seluruh badannya tanpa dikehendaki juga terikut-ikut condong, walaupun berusaha untuk berdiri dengan tegak.


Anehnya, walaupun dalam keadaan posisi yang condong dalam sekala yang besar, seluruh benda yang ada tidak akan terjatuh atau kehilangan keseimbangannya. Jika berjalan, langkah kita tetap stabil dan berjalan tanpa kesulitan walaupun dalam posisi condong. Bila berkunjung ketempat Bukit Graviti ini, kita boleh melihat keanehan-kenehan seperti rumah yang hampir roboh (padahal sebenarnya masih kukuh), penyapu yang boleh berdiri sendiri dalam keadaan yang condong, manusia yang dapat berdiri ditembok, dan keanehan-keanehan yang lain.

Peliknya lagi ialah apabila, haiwan-haiwan hutan tidak ada yang mahu merangkak dan mencari makan disekitar “titik misteri ini”, mereka mungkin ketakutan ataupun apa??

Titik Misteri atau “Mystery Spot” boleh membuktikan akan kelemahan teori Gravitasi, Sir Issac Newton dengan hukum gravitasinya menyatakan bahawa semua benda akan ditarik kearah semua benda lainnya oleh kekuatan graviti.

Kekuatan ini bergantung pada seberapa banyaknya zat yang tergantung dalam benda dan pada jarak diantaranya. Hukum itu menerangkan mengapa orbit planet dan bulan berbentuk elips. Hukum itu menerangkan juga gerakkan semua benda dalam alam semesta yang maha luas. Dengan adanya fenomena ini, hukum graviti Newton yang bertahan kurang lebih selama 4 abad mungkin sudah saatnya untuk direvolusi.

Namun pada saat ini, para ilmuwan belum dapat menjelaskan bagaimana fenomena ini boleh terjadi. mungkin masih menunggu beberapa waktu lagi untuk memecahkan misteri ini, atau mungkin anda yang belajar fizik mempunyai sebuah teori atau persoalan untuk memberikan penjelasan bagaimana fenomena Bukit Graviti ini boleh berlaku??

Sebenarnya, fenomena-fenomena Bukit Graviti seperti ini tidak hanya terjadi di wilayah Santa Cruz, California sahaja. tetapi ditempat lain yang boleh ditemui. Memang kebanyakannya di USA, tapi di wilayah Eropah juga dapat ditemui tempat ini contohnya disekitar Warsawa, Polandia. Hal serupa juga terdapat disebuah wilayah di China, namun merupakan tanjakan jalan raya.

Ulasan

  1. DASYAT! nak pergi leh.. buat siasatan! keh..

    BalasPadam
  2. aik?
    peliknya..
    hebat!^_^
    mungkin haiwan2 tu rasa tak selesa berdiri senget kot.
    hehehehe..

    BalasPadam
  3. hahha...yang lain senget tak pe..jangan kepala senget dah

    BalasPadam
  4. hebaT CIPTAAN ALLAH......

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/sentap-ramadhan-aurat.html

    BalasPadam
  5. pening saye tengok org2 kat gambar tu berdiri senget, cam saye lak same2 senget..hahahahaa!!!
    p/s: badan yg senget taw, bukan mental senget..ewww!!

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!