Penumpang Pesawat Sukhoi BerPesta Bir Sebelum Tragedi.Benarkah?

Penumpang Pesawat Sukhoi BerPesta Bir Sebelum Tragedi.Benarkah?

Loading...


Pesawat nahas Sukhoi Superjet100 dinaiki para pramugari cantik.

Mereka sempat merakam foto sebelum take off dan selama dalam penerbangan. Pose mereka terlihat dalam gaya khas pramugari yang manis dan penuh senyuman. Berikut foto-foto pramugari yang tersebar di berbagai media internet.









Nampak jelas semuanya gembira sebelum menaiki pesawat





Dikatakan juga penumpang pesawat meminum bir sebelum pesawat terhempas

Tanpa bermaksud lain apalagi menyinggung perasaan keluarga mangsa(sekadar mengambil pengajaran foto tersebut menampilkan pelayanan yang diberikan para pramugari cantik ketika memberikan minuman bir pada para penumpang.

Jadikanlah pelajaran untuk kita bahwasanya janganlah kita bermaksiat kepada Allah ketika kita dalam perjalanan atau bermusafir. Kerana kita tidak tahu apakah perjalanan kita ini adalah perjalanan kita yang terakhir di muka bumi.

sumber:leotumpas

Benarkah?...Hanya Allah yang tahu

Dan ini adalah berita terkini tentang tragedi tersebut;
Ketua juruterbang awam Sukhoi, Alexander Yablonstev (kiri) dan juruterbang pembantu Alexander Kochetkov (kanan) bergambar bersama pramugari di sebuah lapangan terbang di Jakarta, kelmarin. - REUTERS

JAKARTA 10 Mei - Sebanyak 47 mayat mangsa nahas pesawat Sukhoi Superjet 100 yang dilaporkan hilang, semalam ditemui petang ini.

Jurucakap Agensi Penyelamat Nasional (Basarnas), Gagah Prakoso berkata, pasukan penyelamat tiba di lokasi kejadian sekitar lereng Gunung Salak petang ini dan menemui bangkai pesawat dan juga mangsa nahas.

"Kesemua mayat tersebut terpaksa diangkut keluar melalui udara esok (Jumaat) memandangkan proses pemindahan agak sulit," jelas Gagah.

Pesawat buatan Rusia itu ditemui di ketinggian 5,400 kaki di daerah Gunung Salak, Bogor, Jawa Barat

Gambar dikeluarkan Tentera Udara Indonesia merakamkan lokasi pesawat Sukhoi Superjet 100 (gambar kecil) terhempas di cerun Gunung Salak di wilayah Jawa Barat, semalam. - AFP

JAKARTA 10 Mei - Seramai 11 daripada 14 pramugari Sky Air yang sempat merakamkan foto bersama di hadapan pesawat Sukhoi Superjet 100 dilaporkan antara anak kapal yang menyertai penerbangan sulung pesawat itu di Indonesia sebelum terhempas di Gunung Salak.

Kesemua 11 pramugari itu ialah Ade Arisanty, Rossy Witham, Nur Limawati, Susana Pamella Rompas, Dewi Mutiara Intan Permata, Maria Marcella Dayu Larita, Heni Steffany, Aditya Recodianty, Rahmani Susanti, Anggraini Fitria Swesty S, dan Maysaroh.

Ogos lalu, PT Sky Aviation menandatangani pembelian 12 pesawat Sukhoi Superjet 100.

Setahun sebelumnya, Kartika Airline melakukan hal serupa untuk membeli 30 pesawat tersebut.

Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. ajal maut dtgn tuhan.. mintk dijauhkan mati dlm kekufuran

    BalasPadam
  2. betul saudaraku ketika hendak melakukan perjalanan jauhkanlah maksiat.....<>

    BalasPadam
  3. @amranaiman
    sentiasalah muhasabah diri...itu yang terbaik

    BalasPadam
  4. @santiawati
    sbb tu kata orang2 tua...janganlah gembira sangat...takut2 andai menangis dikemudian hari

    BalasPadam
  5. yang kat gambar tu semua sekali ke mati ditempat kejadian

    BalasPadam
  6. @Rosniena
    difahamkan semua yang ada dalam pesawat tu mati ditempat kejadian

    BalasPadam
  7. pabila menghalalkan yang haram,, itu lah jadinya.. mintak jauh :)

    BalasPadam
  8. @Saraheyy
    takutnya bila memikirkan azab Allah diakhirat kelak

    BalasPadam
  9. Hi guys, im sorry but you all so dumb..that wasnt beer involve in here. I saw clearly that 3 bottle champagne was served to all the passanger ( there is no alchohol in it ) . I lives in United States and drank that champagne many times in any occassion /party. Sekali lagi saya tekankan , saya dgn jelas melihat 3 botol anggur / sampanye yg disuguhkan ke seluruh penumpang bukan bir ato alkohol. Jangan terlalu DESIT (desa ) guys../ kalo gak tau jangan asal ngomong kasian mereka udah pass away masih diomongin yg gak benar !! You guys that need repent !!!

    BalasPadam

jerit kat sini