Jutaan Nyamuk Serbu Desa di Rusia (Pic++).Wow!!

Bila terdapat banyak nyamuk di rumah biasanya identik dengan rumahnya yang kotor dan kurang terkena sinar matahari. Lalu bagaimana segerombolan besar nyamuk menyerang sebuah desa pemukiman di Rusia? Apakah desa tersebut juga kurang bersih?

Serbuan nyamuk kali ini berbeza. Menurut saksi kejadian, nyamuk-nyamuk ini memang datang berbondong-bondong seperti sedang bermigrasi, tapi mereka sama sekali tidak menggigit walau kelihatannya kerumunan mereka sangat besar dan mengerikan.

Bunyi yang dihasilkan oleh gerombolan nyamuk ini mampu membuat enjin kereta tidak kedengaran. Perpindahan yang sangat luar biasa. Menurut direktur The Naroch Biological Station, Tatiana Zhukova ini merupakan proses alamiah yang wajar terjadi karena nyamuk adalah hewan yang meletakkan telurnya di setiap permukaan air, telur-telur itu akan menetas menjadi larva. Ketika larva itu sudah menjadi nyamuk dewasa seperti ini, mereka akan kembali ke daratan untuk berkembang biak lagi.






Tatiana juga menambah bahawa perubahan arah angin dan cuaca juga boleh mempengaruhi perilaku haiwan, termasuk membuat mereka berkelakuan aneh, seperti yang terjadi pada nyamuk-nyamuk ini.
Seperti inilah bentuk nyamuk-nyamuk yang menyerang desa Mikoltsy pada 14 Mei 2012.

Ulasan

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!