Hasrat Bob Untuk Pergi Jauh Akhirnya Jadi Kenyataan...Baca!!

Hasrat Bob Untuk Pergi Jauh Akhirnya Jadi Kenyataan...Baca!!

Loading...
Moga damailah di sana


SIAPA sangka hasrat mahu ‘pergi jauh’ yang disuarakan Bob Kuman atau nama sebenarnya, Husni Mohd Rawi, 40, secara gurauan, rupa-rupanya membawa maksud lebih mendalam iaitu hendak meninggalkan dunia ini buat selamalamanya.

Vokalis Search, Amy, yang juga antara rakan baik Bob, amat terkilan apabila permintaan untuk mendapatkan MP3 Search tidak dapat ditunaikan.
“Dia ada meminta MP3, tetapi sampai sekarang saya belum berpeluang memberikannya. Memang terkilan sangat. Kadang-kadang saya ada hubungi dia. Waktu sakit, dia boleh bergurau lagi.
“Malah baru-baru ini dalam perbualan di telefon, dia meluahkan perasaan nak pergi jauh. Tak sangka, perkara yang saya sangka gurauan ialah petanda dia hendak meninggal dunia,” katanya yang ditemui di rumah keluarga Allahyarham, semalam.

Pelawak, pelakon dan penyanyi itu meninggal dunia di rumahnya, di Seksyen 11, Kota Damansara, Petaling Jaya, jam 4.38 petang, semalam, berikutan komplikasi jantung, darah tinggi dan paru-paru berair.

Adik Allahyarham, Syahrin Madzmin, berkata Bob meninggal dalam tidur berikutan komplikasi penyakit yang dihadapi dan keadaan itu disedari isterinya yang cuba mengejutkannya.

Teman rapat Allahyarham, Mazlan Ahmad, berkata pemergian Bob memang amat mengejutkan.
“Saya terkejut mendengar berita Bob meninggal dunia sebab sebelum ini saya hanya mendengar khabar angin yang sengaja disebarkan pihak tertentu. Apabila ada yang mengesahkannya, saya sedih sangat sebab saya sudah lama kenal Bob.

“Dia memang kawan yang pandai ambil hati,” katanya yang pernah sama-sama berlakon dengan Allahyarham dalam filem Jangan Pandang Belakang Congkak arahan Ahmad Idham.


Terdahulu, Allahyarham terlantar di kediamannya berikutan masalah kesihatan dihadapi sejak beberapa tahun lalu hingga terpaksa menggunakan bantuan oksigen. Pada 21 April lalu, khabar angin bertebaran mengatakan dirinya meninggal dunia, namun dinafikan empunya diri.

Catat Ulasan

0 Ulasan