Aishwarya Memalukan Negara??


Gelaran Ratu Cantik Dunia 1994 yang pernah dianugerahkan kepadanya sedikit masa dahulu kini dipertikaikan.

Mana tidaknya, rupa paras serta susuk tubuh yang dulu layak menerima gelaran wanita tercantik dunia itu kini berubah menjadi wanita tembam yang mengalami kesukaran menurunkan berat badan selepas melahirkan anak sulungnya, Aaradhya November lalu.

Mungkin jika Aishwarya Rai atau mesra disapa Aish dulu bukan pemenang Ratu Cantik Dunia, hal ini tidak akan dijadikan isu besar.

Tetapi disebabkan sang ratu ini dikenali di peringkat antarabangsa, maka masalah berat badannya ini dipandang sebagai perkara penting buat peminatnya juga rakyat di India.

Malah, aktres ini juga dikritik kerana gagal dapat kembali potongan asal badannya seperti selebriti lain yang pernah melahirkan anak.

Hampir enam bulan masih lagi kekal dengan tubuh badan berisi, Aish mula dikritik peminat apabila gambarnya yang ketika itu dengan dagu berlapis tersebar di internet.

Foto yang terpampang di laman sesawang itu kini dilihat sebanyak 500,000 kali dengan pelbagai komen negatif dan kecaman terhadap kemunculan terbaru aktres itu.

Tidak kurang juga salah seorang peminat meninggalkan komen yang bertulis, “Sebagai aktres Bollywood adalah menjadi tugasnya untuk tampil menarik dan cantik.”

Penghantar komen turut membandingkan aktres itu dengan beberapa selebriti Hollywood lain seperti Angelina Jolie, Victoria Beckham dan Beyonce yang berjaya mendapatkan susuk tubuh asal selepas melahirkan anak dalam tempoh yang singkat.

Sementara itu, ada yang mendesak Aish mengupah pelatih profesional yang dapat membantu mengembalikan potongan badan asal seperti zaman bujangnya.

Memalukan negar a?

Sebagai ratu cantik juga, Aish dianggap memalukan negaranya kerana hadir di khalayak ramai dengan potongan badan sebegitu.

Baru-baru ini, Aish yang merupakan duta Longines dijemput menyampaikan anugerah Most Elegant Lady yang dimenangi Carolyn Coe di acara Dubai World Cup.

Tindakannya yang hadir ke acara-acara penting tanpa sebarang rasa malu membuatkan ramai peminat memperkatakan mengenai aktres ini.

Namun, aktres berusia 39 tahun ini juga seperti tidak menghiraukan cakap-cakap orang mengenai dirinya dengan tampil di khalayak ramai.

Terbaru, Aish juga dijangka bakal memeriahkan Festival Filem Cannes 2012 yang kini berlangsung di Perancis Biarpun belum lagi berjaya menurunkan berat badan, namun undangan daripada pelbagai pihak yang menjemputnya hadir ke acara-acara
penting tidak berkurangan.

Berpegang kepada prinsip tidak mahu tertinggal menikmati saat bergelar ibu, Aish terbuka menerima kritikan.

Malah, Aish membalas komen peminat dengan memberitahu dia kini sedang menikmati saat-saat bahagia bergelar ibu.

Sementara itu, seorang yang pakar dalam industri hiburan di India, Shohini Ghosh berkata, masyarakat di India dibesarkan dengan pemikiran untuk menikmati kehidupan mereka bergelar ibu.

Namun, terdapat perbezaan antara wanita biasa dengan kehidupan aktres di negara itu.

“Ramai orang keliru kerana mereka tidak tahu sama ada untuk menyanjung Aishwarya yang ingin merasai kehidupan barunya bergelar ibu atau pun mengutuk kerana dia (Aish) gagal menunjukkan contoh yang baik sebagai role model,” katanya.

Masih punya peminat setia

Walaupun menerima banyak komen negatif, namun Aish masih disokong peminat-peminatnya yang lain.

“Dia (Aish) seperti perempuan lain yang punya keinginan menjaga anak. Kita seharusnya ambil berat mengenai kesihatan dan kegembiraannya.

“Bukannya seperti negara Barat yang hanya mementingkan penurunan berat badan. Jika dia berdiet, apa akan terjadi kepada bayinya,” kata peminat.

Salah seorang peminat yang lain memuji Aish kerana tidak mementingkan diri semata-mata untuk kecantikan.

“Aish berbeza dengan selebriti di Hollywood kerana tidak mahu ketinggalan rasai pengalaman sebagai ibu dengan menyusukan anak. Negara Barat hanya melihat yang cantik sahaja tanpa ambil kira perasaan orang lain,” katanya.

Aish sebelum ini kerap muncul di karpet merah acara gemilang dengan menggayakan pelbagai fesyen menarik dan mendapat perhatian media.




p/s  India owh India...itupun nak kecoh

Ulasan

  1. gemuk gielr die!tp tetap cntik kot.gemuk xpe,asal sihat

    BalasPadam
  2. gemuk demi anak..satu pengorbanan nih..memang tabik spring...

    BalasPadam
  3. yeszaaa...akak pun gemuk kerana anak gak..ahaks

    BalasPadam
  4. Manusia ni tau menghina saja.. tidak mahu
    memahami apa kehendak dan kewajipan
    seorang ibu.. Ibu yg menyusukan memang
    ada keinginan kuat makan utk susuannya

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Wahai Lelaki Bernama Suami...Bacalah!!