Tubuh Whitney Houston Binasa Saat mati!!

Tubuh Whitney Houston Binasa Saat mati!!

Loading...
Tubuh Whitney Houston Binasa Kerana Dadah - Hasil Autopsi


HASIL autopsi ke atas mendiang Whitney Houston mendapati tubuh penyanyi itu binasa kerana kesan calar, luka dan terbakar.

Penyalahgunaan dadah dan alkohol selama bertahun-tahun itu juga telah mengakibatkan kerosakan pada hati dan jantungnya, kesan lubang di hidung dan kehilangan 11 batang gigi.

Autopsi tersebut turut mengenalpasti

Ketika mendiang ditemui mati di tab mandi di hotel Beverly Hilton, Los Angeles pada Februari lalu, terdapat kesan jarum suntikan pada lengan dan dia berada di bawah pengaruh sembilan jenis dadah.

Bukti=bukti yang mengerikan daripada pihak polis dan pasukan perubatan mendedahkan bahawa kulit pada bahagian belakang badannya melecur ketika mayatnya ditemui terapung di dalam tadahan air panas dalam tab mandi tersebut.

Kejadian itu turut mengakibatkan kulit kakinya mengendur. Sumber-sumber berkata suhu air di dalam tab mandi itu ketika dia menenggelamkan tubuhnya adalah kira-kira 66°C (150°F).

Difahamkan, suhu air di dalam tab mandi itu adalah pada 33°C (91.4°F), selepas enam jam dia ditemui mati.

Menurut sumber perubatan, Houston pasti berada di bawah pengaruh dadah yang tinggi sehingga dia tidak menyedari kehangatan suhu air di dalam tab mandi itu.

Selain itu, satu sudu dadah jenis kokain turut ditemui di suite hotelnya. Kesan-kesan dadah lain yang ditemui di dalam tubuhnya termasuklah marijuana, anxiety pills Xanax, muscle relaxant Flexeril, allergy medicine Benadryl dan painkiller Ibuprofen.

Tubuhnya turut dicemari kesan parut daripada pembedahan kosmetik yang dilakukannya beberapa dekad lalu, hentakan botol minuman keras dan lebam akibat jatuh yang dipercayai berpunca daripada percubaan bunuh diri.

Autopsi itu turut mengenalpasti beberapa kesan di bahagian perut, dada dan bahagian atas paha kirinya kerana pembedahan kosmetik termasuk implan payudaranya.

Sumber berkata, kesan calar di bahagian bawah lengan kirinya mungkin disebabkan oleh kecederaan yang disengajakan oleh penyanyi itu.

Sehari sebelum kematiannya, dia dilihat keluar daripada beberapa kelab malam di LA dalam keadaan terhuyung-hayang dan kaki serta lengannya berdarah.

Beberapa teman penyanyi itu mendakwa dia cuba mengelar dirinya sehingga mati di dalam tandas selepas melihat kekasihnya Ray-J berbual mesra dengan beberapa wanita lain.

Tubuhnya juga mempunyai beberapa kesan luka dan lebam, dipercayai akibat terjatuh di dalam bilik air pada hari dia ditemui mati.

Gaya hidupnya itu turut mengakibatkan kerosakan pada arteri jantung sehingga 60 peratus.

Penyalahgunaan kokain selama bertahun-tahun itu memberikan kesan pada bahagian mulut dan hidungnya.

Laporan autopsi berkata dia menderitai masalah perforated posterior nasal septum kerana tabiat itu, sama seperti aktres Danniella Westbrook yang pernah terjebak dengan masalah penagihan kokain.

Laporan itu juga mengesahkan punca sebenar kematian penyanyi itu adalah lemas secara tidak sengaja, selain masalah jantung dan penggunaan kokain berlebihan turut menjadi faktor penyumbang.

Kini, anak perempuan Houston iaitu Bobbi Kristina, 19, dikhuatiri akan meratapi kematian ibunya dengan penagihan dadah jenis marijuana, minuman keras dan pil penenang kerana.

Sumber berkata: “Harta peninggalan Whitney adalah mencukupi untuk Bobbi terjebak kepada gaya hidup liar dan penyalahgunaan dadah, dan akhirnya berkesudahan seperti ibunya.

Catat Ulasan

0 Ulasan