Kucing Ini Merawat Anak Ayam Yang Trauma.Lihat!!

Kucing Ini Merawat Anak Ayam Yang Trauma.Lihat!!

Loading...
Anak ayam kurus itu diselamatkan oleh Jane Etheridge, pemiliknya dan dibawa masuk dalam rumah dua setengah bulan lalu.

Namun adalah Snowy, nama kucing kesayangan Jane yang mengambil alih tugas merawat ayam trauma tersebut. Kini pasangan unik tersebut tidak terpisahkan. Jane yang berasal dari Middleton, Suffolk, Inggeris berkata jika peneman tak biasa tersebut bermula ketika seekor ayam betinanya menetaskan 14 anak ayam, termasuk Gladys.

Namun dua hari kemudian ia hanya manemukan tiga unggas tinggal dan bulu-bulu ayam tersebar setelah seekor rubah menyerang kandang ayam Jane. Dua anak ayam lain akhirnya mati, dan hanya Gladys yang selamat.

Jane pun membawa anak ayam itu masuk rumah dan ditempatkan dalam kotak untuk dirawat. Itulah awal ia mulai berteman dengan Snowy, kucing putih berusia 10 tahun. Jane, 69 tahun, penternak kuda poni yang bersuami Albert, 70 tahun berkata "Snowy membersihkan dan menjilat anak ayam itu. Gladys saat ini berusia dua setengah bulan dan sebagai haiwan-haiwan kesayangan. Ia masih tetap masuk rumah untuk bermain,

"Gladys akhirnya memang haiwan kesayangan berbanding haiwan ternak. "Ia masuk dan melompat ke atas dan ke bawah di depan Snowy dan si kucing hanya berdiri di sana, kadang meletakkan tangannya seperti memeluk Gladys," tutur Jane seperti yang disiarkan oleh Telegraph.co.uk "Mereka benar-benar bersahabat, dan ketika Gladys akan keluar rumah, ia tidak akan beranjak kecuali jika keluar bersama," tambah Jane. "Mereka pasangan aneh, tapi kami sangat menyayangi mereka," ujar Jane lagi.

Lihat foto2nya;
                                         Saat foto ini diambil..anak ayam tersebut masih kecil





Lihat fotonya bila kedua2nya membesar bersama







Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. kenapa warna bulu kucing tu tak same?

    BalasPadam
  2. @naju
    sebenarnya akak pun terperasan benda yang sama..berbeza juga warna bulu kucing tu...takkan kena kaler kot..

    BalasPadam
  3. @Cik Tie@Akak
    Ayamnya pun berbeza jugak. Ayam jantan ada balung, ayam betina tak ada balung..

    BalasPadam

jerit kat sini