Jika Meninggal, Apa yang Terjadi Pada Facebook Pengguna?

Jika Meninggal, Apa yang Terjadi Pada Facebook Pengguna?

Loading...

Selama internet masih ada, laman Facebook anda juga akan tetap ada. Namun, apa jadinya jika pemilik lama Facebook itu meninggal?

Saat anak Karen Williams meninggal akibat kemalangan motor, wanita berasal Amerika Syarikat (AS) ini membuka Facebook Loren Williams untuk lebih mengenalnya. Karen pun menghantar email ke Facebook dan ,mendapati laman anaknya tetap ada.

Di laman itu, Karen melihat semua   komentar teman-teman anaknya. Namun, setelah dua jam mengakses, Facebook menukar password akaukann anaknya. "Saya ingin mendapat akses penuh dan Facebook menghalangnya," katanya seperti dilapor HuffPost. Kini, pihak berwajib AS mengajukan proposal pada Facebook dan rangkaian sosial yang lain untuk memberi akses kepada orang tersayang ketika ahli keluarganya meninggal.

Ini merupakan langkah untuk membuat kandungan laman web ini menjadi sebahagian dari versi digital seseorang. Facebook menyediakan keadaan-keadaan khusus yang membuat ahli keluarga orang yang  mati untuk membolehkan memuat turun data-data akaun yang ada. Jika waris menginginkan, Facebook juga boleh menghapuskan laman itu.

Catat Ulasan

0 Ulasan