Inilah Wall Facebook Dengan Satu Juta Komen...Wow!!

Inilah Wall Facebook Dengan Satu Juta Komen...Wow!!

Loading...

    SEORANG pengguna Facebook bernama Cathy Matthews dan 106 pengguna lain, berlumba-lumba mengisi komen di wall Facebook. Wall yang terdapat di laman group "Ffgpioneers / gwr / attempt" itu rencananya akan didaftarkan di muzium rekod dunia "komen terbanyak dalam satu posting wall Facebook" . Hingga berita ini diturunkan, sebuah wall post dari pengguna Facebook bernama Tracey Hodgson telah mengumpulkan 1.001.552 komen.

       Jutaan komen ini datang dari para ahli group yang masing-masing memasukkan komentar sekitar 9.300 kali. Seperti diberitakan KTXL-TV, Matthews dan beberapa ahli group telah mendaftarkan nombor ini di Guinness World Records dan tengah menanti khabar lanjutannya. Group "Ffgpioneers / gwr / attempt "dibentuk sejak 30 Oktober tahun lalu. Group ini mengandungi para penggemar game "Frontierville", online game yang kini mula meraih pamornya di jejaring sosial rancangan Mark Zuckerburg itu. Untungnya, sistem baru yang ditanamkan Facebook di dalam memasukkan komen dalam wall post membuat rekod ini dapat diraih dalam masa relatif singkat.

    Sebelumnya , jika ingin menginput komen di Facebook, para pengguna perlu menekan butang "comment" di sebelah kotak komen. Dinilai menyusahkan, Facebook menghapuskan sistem ini Mac tahun lalu. Sekarang jika ingin berkomentar, hanya tekan butang "enter" di keyboard. Saat ini, rekod "komen terbanyak dalam satu posting wall Facebook" dipegang oleh Roberto Esposito, seniman dan blogger asal Itali. Rekod ini berjaya dicetak pada 29 Jun 2011 setelah Esposito mengumpulkan 529.335 komen.

Catat Ulasan

5 Ulasan

jerit kat sini