Benarkah Ianya Tanda Kiamat?8 Lubang Raksasa Mirip Guatemala Muncul di China

Benarkah Ianya Tanda Kiamat?8 Lubang Raksasa Mirip Guatemala Muncul di China

Loading...
Sekurang-kurangnya seperti gambaran dalam filem 2012 di mana daratan seperti tergulung oleh bencana , dalam beberapa waktu terakhir ini banyak peristiwa aneh terjadi di alam semesta ini, petanda apakah semua itu. Belum lama terjadi di Guatemala di mana secara tiba tiba sebuah perempatan jalan menjadi lubang bulat raksasa atau disebut sinkhole, baru baru ini peristiwa sama terjadi pula di China dan tidak tanggung tanggung jumlah lubang yang muncul banyak dengan kurun waktu susul menyusul. Lapan lubang itu terjadi dalam kurun masa dua minggu dan berukuran besar. Anehnya lagi, banyak menyusul lubang lubang lain setelah warga tempatan melaporkan kepada kerajaan.


LUBANG GUATEMALA:

Tanah berlubang yang terkini terjadi pada 4 Jun jam 12:25 pagi waktu Beijing, di tengah-tengah jalan bebas hambatan di Wilayah Zhejiang di wilayah pantai Timur negara itu. Besarnya lubang 27 kaki atau 8 meter dengan kedalaman 20 kaki atau 6.5 meter, demikian suria merilis Xinhua. Lubang ini terjadi ketika lori ringan melintasinya. Lori ini terguling ketika roda belakangnya tersangkut lubang. Pemandu yang cedera ringan memanjat keluar dan menghentikan lalu lintas ketika dia melihat lubang besar menganga. Polisi datang sepuluh minit kemudian dan menyekat jalan.


SEBAB MENURUT ANALISA SAINS:

Juru bicara dari pejabat pengurus jalan bebas hambatan mengatakan bahawa para ahli menganggarkan jebolnya tanah secara tiba-tiba kerana runtuhnya gua batu kapur akibat hakisan, tetapi penyelidikan sedang dilakukan.

Kemudian di hari yang sama sekitar 300 batu atau 500 km barat Kota Nanchang, ibu kota Provinsi Jiangxi, sebuah kereta tersangkut ketika sebuah lubang sebesar kereta mendadak terbuka di tengah-tengah jalan utama.

Pada 3 Jun, empat lubang besar terjadi di Wilayah Guangxi ketika terjadi amukan badai hujan deras. Menurut laporan media kerajaan China, lebih dari 600 penduduk harus dipindahkan kerana kejadian itu. Tiga lubang lebih kecil ditemui antara 27 Mei hingga 30 Mei di Selatan Provinsi Sichuan, kurang dari 80 batu atau 120 km dari pusat gempa mematikan yang terjadi di Sichuan tahun 2008, menewaskan sekitar 80,000 orang.

bbbDi Kota Yibin, sekitar 400 km dari pusat gempa, 26 lubang telah terbentuk sejak 27 April. Hari demi hari muncul lubang besar dan aneh di Cina

ini fotonya:









Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini