Ada Game Mirip Rosmah Dipasaran??

Ada Game Mirip Rosmah Dipasaran??

Loading...
                          Permainan 'Aku Jimat' mirip Rosmah di pasaran

Pengguna alat elektronik Apple - iPod, iPad dan iPhone - kini boleh mempelajari beberapa petua tentang bagaimana untuk berjimat untuk masa depan berdasarkan satu permainan yang dipercayai diilhamkan dari watak isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.


Permainan versi 1.1 Aku Jimat boleh didapati di App Store sejak 17 Januari lalu. Ia memaparkan watak kartun yang mirip Rosmah, termasuk gaya rambutnya. Permainan ini mengajak pengguna supaya ‘menyimpan wang’ untuk membolehkan mereka ‘membeli-belah’.

Pengusaha permainan Antartica Group berkata, permainan ini adalah "untuk mendidik anak-anak kepentingan menabung” sejak kecil dan “lebih awal jika seseorang berjimat maka, lebih banyak yang dapat dikumpulkan”.


Dengan tabung berbentuk seekor kucing, pemain dikehendaki menyambut duit syiling bernilai US$1000 (RM3,100) setiap satu yang digugurkan bagi membuat pembelian - sama ada sebuah rumah bernilai US$5,000,000 (RM15, 000,500) atau kereta berharga US$300,000 (RM10,000).

Pengguna juga boleh membeli mana-mana sembilan beg tangan yang ditawarkan, bernilai antara US$ 9,000 hingga US$ 110,000 (RM27, 900 hingga RM440,000) atau juga cincin berlian bernilai US$ 24 juta (RM74 juta).


Setiap syiling bernilai $1,000 tetapi jika seseorang itu bernasib baik, jongkong emas bernilai $1,000,000 akan digugurkan.

Pemain bagaimanapun mesti berhati-hati untuk mengelakkan diri mereka daripada terkena bom.

Ini kerana bagi setiap kali mereka terkena bom, tambahan umur setahun akan dimasukkan kepada pemain dan seseorang dipaksa untuk "bersara" pada usia 99 tahun.


p/s sebagai seorang ibu,akak selalu nasihatkan anak2...biar siapa pun mereka,hormatilah orang yang lebih tua dari kita...nescaya hidup pasti akan lebih terasa keberkatannya...Insyaallah


sumber

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. aiyooo!!! game mcm ni pun ado ke??? ape lah nasib...

    http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/01/lelaki-dan-novel.html

    BalasPadam
  2. sape la empunya tuan game nih,terlebih kreatif nihh..ahaks!

    BalasPadam
  3. hihihi...
    apa kena mengena game 'jimat' dgn nasihat 'kena hormat org tua'?... ;p

    BalasPadam
  4. @ejaMaria

    kahkahkah..pandai2 je ko ni ejamaria...

    BalasPadam

jerit kat sini