Daki Air Terjun Beku Cara Terbalik.....Macamanalah Tu..?

Daki Air Terjun Beku Cara Terbalik.....Macamanalah Tu..?

Loading...
Mendaki Air Terjun Beku Kanada Dengan Terbalik

Ketika sebahagian penagih adrenalin cuba menakluk puncak-puncak tertinggi di dunia, dua pendaki berani ini cuba sesuatu yang lebih ekstrim, iaitu menakluk air terjun beku setinggi 450 kaki (137 meter) dalam keadaan menggantung terbalik.

Will Gadd (44) dan pasukan Emmett (37), menghabiskan masa selama dua minggu untuk secara cermat merancang pendakian mereka di air terjun Helmcken yang terkenal di Kanada, yang digelar sebagai tempat pendakian yang paling sukar di dunia. Kedua-duanya perlu berjuang dari semburan ais mematikan dengan suhu minus 25 Celcius yang boleh membekukan mereka sampai mati dalam beberapa minit. Serta satu kesalahan sahaja akan menghantar mereka terjun ke dalam lubang ais 100 kaki (30 meter) di bawah





Setelah empat jam, pasangan ini berjaya mencapai puncak untuk menjadi orang pertama di dunia yang menakluk air terjun itu.

"Ada begitu banyak bahaya yang kami hadapi saat mendaki, dan jika terkena semburan es maka dengan segera kami berubah menjadi ais loli manusia, apalagi kami harus mendaki secara mendatar." Tutur Gadd yang ditulis Mail Online.

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini