Uhuk..uhuk...Basikal design Terbaru Dari China

Uhuk..uhuk...Basikal design Terbaru Dari China

Loading...
Basikal unik buatan Zhang (Gambar: Orange)


BEIJING - Seorang lelaki China membuat sebuah basikal unik yang boleh dikatakan gila. Demi kesenangannya, lelaki tersebut membuat basikal dengan roda depannya yang mencapai tinggi 1.5 meter.

Zhang Lianjun, terpaksa membuang wang hingga mencapai 1.800 poundsterling atau sekira Rp25, 8juta (Rp14.353 satu pound sterling). Wang itu digunakannya untuk membuat basikal unik.

Zhang mendakwa sepedanya yang dibuatnya ini aman dan selesa untuk dipandu. "Walaupun saiznya amat besar, basikal ini amat selamat dan tentunya selesa untuk dipandu," tegas Zhang seperti dikutip Orange , Isnin (7/11/2011).

Selain menggunakan roda yang besar, Zhang yang berasal dari Tanghan, Wilayah Hebei, juga melengkapkan basikal itu dengan lampu besar serta klakson yang suaranya membuat orang terkejut. Tetapi basikal ini juga dilengkapi dengan empat roda kecil di belakangnya.

Awalnya, Zhang merancang membuat basikal itu dengan menggunakan roda traktor yang tingginya mencapai 2,1 meter. Tetapi roda itu terlalu tinggi dan berat untuk dipandu.

Alhasil lelaki nyentrik ini pun memutuskan menggunakan roda depan yang didapatkannya dari mesin pengangkut barangan atau forklift.

Catat Ulasan

0 Ulasan