Saksikan Juga Rumah Hantu DiJepun

Saksikan Juga Rumah Hantu DiJepun

Loading...

Rumah hantu yang terletak di Jepun ini telah diakui oleh Guiness Book of Record sebagai rumah hantu terbesar dan paling menakutkan di dunia.

Bangunan tua ini diubah menjadi rumah hantu dalam bentuk rumah sakit. Berbeza dengan rumah hantu yang lain, rumah hantu ini tidak mempunyai path atau direction yang sudah ditentukan. Para tetamu dikehendaki berjalan sendiri. Di dalam rumah hantu juga terdapat banyak pintu / tingkap yang harus dibuka manual oleh para tetamu. Selain penataan interior yang mengerikan, rumah hantu ini juga dipenuhi oleh para pekerja yang berdandan ngeri layaknya hantu sebenarnya.


Tetamu boleh memasuki rumah hantu ini dalam kumpulan yang mengandungi 2 atau 3 orang. Tidak hanya terlihat nyata, rumah hantu ini juga mempunya bau menusuk untuk menggugah deria bau para tetamu. Bangunan rumah hantu ini panjangnya 700m.

Apabila tetamu tidak sesat, diperlukan lebih kurang 50 minit untuk berjaya keluar dari bangunan. Tentunya, para pekerja juga selalu siap sedia untuk membantu tetamu keluar dari bangunan.

Rumah hantu ini penuh dengan liku-liku jalanan kecil di mana para tetamu biasanya tersasar. Audio juga dipasang full volume yang merupakan suara teriakan, suara langkah kaki de el el. Kerana terlalu menakutkan, banyak tetamu perempuan yang terluka kerana jatuh / genggaman tangan yang terlalu kuat. Demikian pula tetamu lelaki.

Sejarah Rumah Sakit

Rumah sakit yang terletak dibawah kaki Gunung Fuji ini dahulu pernah menjadi hospital yang sangat popular. Akan tetapi, akan tindakan beberapa doktor yang lebih mementingkan wang, rumah sakit ini ditutup setelah beberapa waktu. Nescaya, dokter2 tersebut sempat mengoperasi dan mengambil organ2 tubuh pesakitnya untuk dijual.

Pesakit yang meninggal hanya ditanam dalam satu lubang yang sangat tidak layak. Diamanahkan tempat ini memang berhantu. Ada tetamu yang pernah melihat roh hantu jururawat yang membawa kepala manusia di tangannya.



kaskus.us

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini