Demi Sebuah Ajaran,Semua Penduduk Bunuh Diri

Demi Sebuah Ajaran,Semua Penduduk Bunuh Diri

Loading...
Ditubuhkan pada akhir tahun 1970-an, di bawah kepimpinan Jim Jones, aliran pemujaan ini hidup menyendiri terpisah dari dunia di sebuah hutan di Amerika Selatan. Berikutan adanya sejumlah aduan, pada tahun 1978, ahli kongres Amerika, Leo Ryan, melawat kawasan Jonestown dalam misi pencari fakta.

Ketika Ryan akan meninggalkan Jonestown, lapan belas ahli aliran pemujaan yang ingin meninggalkan aliran pemujaan itu cuba ikut menyertainya, yang sekaligus menjadi awal rusuhan berlaku. Ahli aliran pemujaan melepaskan tembakan kepada mereka yang cuba meninggalkan aliran pemujaan itu.
Anggota kongres Ryan, tiga orang wartawan, dan seorang ahli aliran pemujaan yang cuba lari, terbunuh. Sebelas orang tercedera. Beberapa jam selepas kejadian, pemimpin aliran pemujaan memerintahkan ahli-ahlinya untuk melakukan bunuh diri beramai-ramai dengan meminum potasium sianida. Anak-anak meninggal lebih dulu, bayi dibunuh dengan racun yang dimasukkan ke mulut dengan sedutan. Setelah itu, lebih daripada sembilan ratus orang, termasuk anak-anak, meracuni diri mereka sendiri.







p/s kesian...sesat sungguh mereka...:(

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Tremendous! This particular is all I can think pertaining to a blog post like this excellent. This kind of is literally a notably explanatory article post on the blog. You just need to know a lot about this amazing.
    [url=http://www.bestairplanesimulatorgames.net]Helicopter simulator game[/url]

    BalasPadam

jerit kat sini