Buaya Menyerang Mangsa Banjir di Thailand...Haaa...kan dah kata..

Buaya Menyerang Mangsa Banjir di Thailand...Haaa...kan dah kata..

Loading...

BANGKOK - Seekor buaya menyerangan seorang lelaki di tengah-tengah banjir yang melanda di Bangkok. Akibat serangan ini, korban terpaksa dirawat dengan 100 jahitan.

"Korban dalam keadaan stabil," jurucakap Kerajaan Bangkok Jate Sopitpongstorn seperti dikutip Reuters , Jumaat (4/11/2011).

Arhtit Pansudae diserang saat tengah berjalan di kawasan yang dipenuhi air Khamis 3 November yang lalu. Tinggi air di kawasan daerah Lak Si tersebut dikhabarkan mencapai dada orang dewasa.

Usai serangan, buaya tersebut kembali muncul pagi hari ini. Warga yang melihat kehadiran buaya itu pun langsung panik dan berusaha mengelakkan haiwan berbahaya itu.

"Dari pengamatan, panjang buaya itu dianggarkan mencapai hampir dua meter," jelas seorang warga Chusak Ruenran.

Banjir yang melanda Thailand selama hampir tiga bulan yang terkini memang menyebabkan buaya-buaya yang ada dipenangkaran tidak. Pada minggu lalu, sekira 100 ekor buaya lepas dari penangkaran. Hingga saat ini, warga masih berusaha untuk menangkap buaya tersebut.

Kerajaan Thailand juga sudah mengatakan pada warga, agar tidak panik dalam menghadapi situasi ini. Selain buaya, haiwan lain seperti ular dan harimau juga turut terlepas akibat banjir.

Catat Ulasan

2 Ulasan

jerit kat sini