Ngeri , Jururawat Paksa Bayi Makan Hingga Mati....

Ngeri , Jururawat Paksa Bayi Makan Hingga Mati....

Loading...

LONDON - Seorang jururawat di Kota London, Inggeris didapati bersalah kerana membunuh bayi perempuan dengan cara memaksanya untuk makan. Kes kematian ini pun menjadi kes mengerikan di Inggeris. Gloria Dwomoh divonis bersalah di mahkamah Kota London kerana membunuh Diamond yang masih berusia 10 bulan dengan memaksanya untuk makan sampai bayi malang itu tercekik. Peristiwa kematian Diamond berlaku pada Mac lalu di Hospital St Thomas yang ada di London.

Paru-paru dari bayi itu dipenuhi oleh bahan makanan seperti daging yang berserat, bijirin dan gandum. "Saya tidak pernah melihat makanan sebanyak ini tersangkut di paru-paru," ujar seorang patologis, Michael Ashworth, seperti ditulis akhbar News Core , Khamis (13 / 10/2011). Doktor juga sudah memberi amaran perempuan berusia 31 tahun ini terhadap caranya dalam memberi makan bayi. Meskipun demikian,

Dwomoh tetap menegaskan, kaedahnya dalam memberi makan bayi adalah selamat dan boleh dilaksanakan di negara, Ghana. Wanita asal Afrika ini menjadi tahanan dan akan segera diadili pada bulan depan. Lembaga Swadaya Masyarakat (NGO) pun mulai bertanya-tanya, bagaimana kes Dwomoh akan ditangani.

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. ya allah.........kesian pd bayi yg x bersalah tue..insyaallah..walaupon bkn islam allah pasti janjikn syurga bgnya..:)

    BalasPadam
  2. kalao dah namanya dera,macam2 jenis deraan diorang ni buat,kadg2 tak terpikir dek akal langsung..Kan?

    BalasPadam

jerit kat sini