KAPAL BERUSIA 1500 SM DITEMUI DIDASAR LAUT MATI

Salam...amacam...dah berbuka??...dah kenyang??
so kalo dan
h kenyang sementara nak terawikh..jom kita meninjau2 sekejap,apa yang jadi disekeliling kita,betapa banyaknya kejadian aneh dan penuh misteri yang terbongkar..
sambil menambah pengetahuan...ok??
jom..kita sama2 lihat..

PARA ilmuwan telah menemukan sebuah kapal laut Romawi yang telah berusia 3500 tahun atau 1.500 tahun SM di dasar laut hitam. Laut itu terletak di antara Eropa Tenggara dan Asia Kecil.

Kapal laut itu ditemukan oleh sejumlah arkelog yang dipimpin Robert Ballard. Penemuan kapal itu direkan dalam video dan dilansir National Geographic. Dalam video itu terlihat kondisi kapal Romawi itu masih kuat dan kokoh.

Roberth mengatakan, dari kajian fisik dan arsitektur kapal tersebut, menyimpulkan kapal itu dulunya dipakai serdadu Romawi untuk berperang.

"Ini sangat menakjubkan. Meski budget kami minim, dengan teknologi yang kami punya, kami akan mengangkat kapal tersebut ke permukaan. Dan mengeksplorasi isi dan kandungannya secara lebih mendalam dan detail," kata Ballard.

Laut Hitam memang menyimpan seribu satu misteri sehingga mengundang para ilmuwan di dunia, terutama arkeolog untuk meneliti dasar laut itu. Sebelumnya, ilmuwan Inggris juga menemukan sebuah sungai raksasa di dasar laut yang sama. Bahkan, katanya sungai itu layak dinobatkan sebagai sungai terbesar keenam di dunia.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Wahai Lelaki Bernama Suami...Bacalah!!